۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
گلستان جزو ۳ استان محروم کشور| صنایع تبدیلی برای ارتقاء اقتصاد نیاز است
دبیر مجمع نمایندگان گلستان مطرح کرد؛

گلستان جزو ۳ استان محروم کشور| صنایع تبدیلی برای ارتقاء اقتصاد نیاز است

گرگان- سنگدوینی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان گفت: لستان جزو سه استان محروم کشور بوده و عدم وجود صنایع تبدیلی وضعیت اقتصادی گلستان را نامطلوب کرده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: گلستان جزو سه استان محروم کشور بوده و عدم وجود صنایع تبدیلی وضعیت اقتصادی گلستان را نامطلوب کرده است.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان گفت: ۴۷ درصد مردم استان گلستان در روستاها ساکن هستند که شغل عموم آن‌ ها کشاورزی است.

وی در ادامه افزود: با وجود کم آبی و پایین بودن نرخ تسهیلات، کشاورزی در استان رونق خود را از دست داده که این منجر به ضعف اقتصادی گلستان شده است.

سنگدوینی با بیان اینکه توسعه‌ کشاورزی به تنهایی موجب توسعه اقتصادی استان نمی‌شود، تصریح کرد: وجود صنایع تبدیلی برای ارتقا اقتصاد گلستان یک نیاز جدی است؛ چرا که خام فروشیِ محصولات کشاورزی درآمد چندانی ندارد.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب در استان باید خشکه کاری و کشاورزی نوین در استان رواج یابد اما افزایش قیمت تجهیزات و نرخ پایین تسهیلات یک مانع بزرگ برای این کار است.

وی با بیان اینکه ما قطب تولید گوشت سفید و تخم مرغ در کشور هستیم، گفت: بخش اعظمی از امنیت غذایی کشور در گلستان تامین می‌شود.

سنگدوینی ادامه داد: دولت باید به صنعت کشاورزی در گلستان توجه ویژه ای داشته باشد و با حمایت از کشاورزان موجب توسعه‌ اقتصادی این استان شود.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان عنوان کرد: در تلاش هستیم تا مشکلات اقتصادی استان گلستان توسط دولت و مسئولان استانی رفع شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha