شناسایی و رفع چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان
با مصوبه اخیر مجلس اتفاق می‌افتد؛

شناسایی و رفع چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از شناسایی و رفع بیش از ۱۲۱ چالش شرکت‌های دانش بنیان در مصوبه اخیر مجلس خبر داد.

به گزارش بازار، محسن دهنوی در نشستی خبری با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در هفته‌های اخیر در مجلس افزود: این مصوبه ۲۰ ماده دارد که در یکی از ماده‌های آن دستگاه‌ها ملزم شدند همه نیازهای ارزی بالاتر از یک میلیون دلار را در سامانه‌ای وارد کنند تا در صورت تولید آن از سوی شرکت‌های دانش بنیان کارگروهی تشکیل شود و اجازه واردات محصول مشابه آن را ندهد.

وی تاکید کرد: در یکی از مواد دیگر این قانون، برای تجاری سازی پایان نامه‌های دانش بنیانی روند کار تسهیل می‌شود و دستگاه‌ها مکلف به انجام آن هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مصوبه هم در بحث بیمه و هم بخشودگی بخشی از جرایم تأمین اجتماعی شرکت‌ها مورد حمایت قرار گرفته اند و علاوه بر آن ساز و کارهای مشخصی برای حمایت از این شرکت‌ها ایجاد شده است و وزارت اقتصاد، نفت و صنعت و معدن در این زمینه نقش محوری دارند.

دهنوی گفت: این مصوبه که برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است در صورت قانونی شدن می‌تواند جهش بسیار خوبی در اقتصاد کشور ایجاد کند به ویژه که اکنون چند هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که با اندک حمایت و تسهیلاتی می‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha