۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳
چه کسانی در بورس امروز سود می کنند؟
یادداشت؛

چه کسانی در بورس امروز سود می کنند؟

در حال حاضر بازار در محدوده حمایتی است و در کوتاه مدت یک رشد خوب خواهد داشت و نشانه شروع این رشد افزایش ارزش معاملات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود، آما آیا هر نمادی را می شود خرید؟

حامد شایگان؛ گروه بورس: بازار نوسانی و نزولی بدترین بازار برای برای سرمایه گذاران است، به همین دلیل نه تنها ورود سرمایه به حداقل ممکن سیده، بلکه همچنان خروج سرمایه حقیقی ها هم ادامه دارد و این مساله نشانه عدم توانایی رشد بازار از نظر بنیادی نیست، از این رو وقتی شاخص کل باز می گردد عده ای که در روزهای قبل از آن از بازار خارج شده اند زیان می بینند و این یک نتیجه اخلاقی دارد در سهامی که از نظر بنیادی و سودسازی ارزشمند هستند همیشه مزد صبوری سهامداران را می دهند و نباید وضعیت پیچیده و مبهم فضای سیاسی و اقتصادی را با گزارش های سودساز شرکت ها قاطی کرد.

در روند کنونی تا زمانی که یک الگوی صعودی برگشتی واضح مشاهده نشود یا تا زمانی که یک سقف بالاتر از سقف ریز موج قبلی زده نشود افرادی که اهل ریسک نیستند یا نمی توانند تحلیل درستی از وضعیت نمادها یا بازار داشته باشند نباید ورود کنند و البته زمانی که بازار از روند نزولی خارج شد باید بازهم دنبال کم ریسکترین سهام گشت و با داشتن حد ضرر و حد سود حداقل سه برابر حد ضرر وارد معامله شد.

در حال حاضر با توجه به اینکه صنایع دلاری به دلیل ابهام در قیمت آینده دلار احتمال نوسان دارند ورود به این سهام برای افرادی که اطلاعات چندانی درباره وضعیت بنیادی یا تکنیکال سهم ندارد ریسک بالایی دارد

در حال حاضر با توجه به اینکه صنایع دلاری به دلیل ابهام در قیمت آینده دلار احتمال نوسان دارند ورود به این سهام برای افرادی که اطلاعات چندانی درباره وضعیت بنیادی یا تکنیکال سهم ندارد ریسک بالایی دارد، با این در این گروه ها برخی نمادها هستند که در روزهای اخیر مورد توجه سرمایه گذاران بودند و حجم های خوبی ثبت کرده اند و این مساله می تواند حکایت از ارزندگی این نمادها داشته باشد، بنابراین برای کاهش ریسک خرید سهامداران حتما باید پرتفوی متنوعی از گروهای مختلف داشته باشند اما نباید تعداد این نمادها هم بیشتر از ۷ مورد شود، زیرا منجر به کاهش تمرکز در معاملات می شود، مگر اینکه سبدی برای بلندمدت خریداری شود.

متاسفانه بر خلاف چیزی که پیش بینی می شد بازار تاکنون برنگشته در چنین شکلی از بازار که به راحتی تحلیل ها باطل می شوند بدون تایید چارت از نظر الگویی و بدون حد ضرر و داشتن ریسک به ریوارد، مناسب ورود پول جدید به بازار نیست! بنابراین یادگیری ساده چارت برای روندشناسی و شناسایی الگوهای کلاسیک همیشه در بازار می تواند موثر باشد.

دو نقطه با افزایش حجم مواجه می شود یکی در شروع روند صعودی و یکی در انتهای روند صعودی. شناخت اینکه نماد در چه نقطه ای از چارت قرار داد به بررسی سهامدار و تابلوخوانی آن بستگی دارد

کلیت بازار در حال متعادل شدنی منطقی است و مدتی است صف فروش سنگین نداریم، در هر بازاری سهام خوب و بنیادی راه خودش را خواهند رفت، در نتیجه با تابلوی معاملات معامله نکنید و صبور باشید. دو نقطه با افزایش حجم مواجه می شود یکی در شروع روند صعودی و یکی در انتهای روند صعودی. شناخت اینکه نماد در چه نقطه ای از چارت قرار داد به بررسی سهامدار و تابلوخوانی آن بستگی دارد. اگر در شرایطی قرار داشت که حقوقی ها فروشنده بودند و قدرت خریدار هم پایین بود حتما بعد از آن شاهد افت ارزش سهام خواهیم بود، اما در چنین شرایطی اگر حقوقی فروشنده باشد و قدرت خریدار هم بالا باشد نشانه کد به کد حقوقی به حقیقی و آغاز یک روند صعودی است و در مقابل شرایطی که حقیقی ها فروشنده بودند اگر حقوقی بیش از ۲۰ درصد عرضه ها را خریدار بود می تواند یک سیگنال متوسط باشد در غیر اینصورت سیگنالی منفی و به معنی خالی کردن سهم است.

باید توجه داشت که بازار به شرایطی رسیده که باید توسط حرفه ای ها دنبال شود در غیر اینصورت زیان پشت زیان نصیب سهامداران می شود. هرچند بازار در کوتاه مدت یک رشد خوب خواهد داشت و نشانه شروع این رشد افزایش ارزش معاملات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است اما نباید فراموش کرد که در این موقعیت شاخص دیگر جای فروش نیست.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha