۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
پروانه ساختمانی در همدان یک ماهه صادر شود
استاندار همدان:

پروانه ساختمانی در همدان یک ماهه صادر شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه فرایند صدور پروانه ساختمانی در همدان طولانی است، گفت: پروانه ساختمانی در همدان یک ماهه صادر شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان که با حضور دکتر محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد با بیان اینکه در استان بازآفرینی پایدار و با ثباتی در دستورکار قرار گرفته است، اظهار کرد: در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان، دو موضوع مهم یعنی بازسازی بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای حل موضوع باز آفرینی شهری در استان، دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی استان باید مشارکت رسمی و جدی داشته باشند، گفت: با توجه به شهر همدان و همچنین شهرهای تابعه، بافت‌های فرسوده نیاز مبرمی به بازآفرینی دارند که باید مورد پیگیری مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از مزایای بازسازی و باز آفرینی بافت فرسوده در همدان، پیشگیری از آسیب‌ها و تخریب‌های زلزله‌های احتمالی است.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: دولت، شهرداران و اعضای شوراهای شهر و دیگر دستگاه‌های و سازمان‌ها نیز در راستای بازسازی و باز آفرینی شهری حمایت‌ و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری همدان باید به شکل جهادی مورد توجه قرار مسئولان استانی قرار گیرد، عنوان کرد: برخی از بافت‌های فرسوده ممکن است به شکل کوچک یا ریزدانه باشند؛ اما می‌توان با چند واحد همجوار دیگر تجمیع شده و در راستای بازآفرینی آن‌ها اقدام کرد.

وی یکی از مشوق‌هایی که می‌تواند در زمینه ترغیب بازسازی بافت‌ فرسوده به صورت تجمیع انجام گیرد را صدور پروانه رایگان یا کم هزینه، که تسهیل‌گر و شتاب‌دهنده است، دانست و گفت: فرآیند صدور پروانه در مجموعه شهرداری و نظام ‌مهندسی طولانی است و باید این اقدام ظرف یک ماه انجام و اجرا شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha