۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کرونا به بازار شیر لطمه زد/ اضافه شدن ۳۰۰۰ ماشین آلات کشاورزی در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

کرونا به بازار شیر لطمه زد/ اضافه شدن ۳۰۰۰ ماشین آلات کشاورزی در مازندران

قائمشهر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شیوع کرونا به بازار شیر در کشور و استان مازندران لطمه زده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شیوع کرونا ویروس و شایعه پرهیز از مصرف غذاهای سرد سبب شد تا سرانه مصرف شیر کاهش یابد و بازار آن خراب شود، تصریح کرد: شیر نیز چون جزو غذاهای سرد به شمار می رود اسیر این شایعات شد در حالی که این اظهارات طبق نظر کارشناسان و محققان غلط است.

وی با بیان اینکه استان قطب مهم تولید شیر و فرآورده های لبنی به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر به رغم خرابی بازار، قیمت شیر مطلوب است و کاهش قیمت را در آن شاهد نیستیم.

وی همچنین با اشاره به سال جهش تولید، تلاش بیشتر برای دستیابی و تحقق رونق و جهش تولید را الزامی دانست و مدیریت تغذیه گیاهی محصولات زراعی را امری مهم برشمرد و گفت: برای تامین کود مورد نیاز نیز در استان برنامه ریزی شده است.

شهیدی فر توسعه مکانیزاسیون را از مولفه های رونق و جهش تولید در حوزه کشاورزی برشمرد و افزود: تا پایان سال جاری سه هزار دستگاه ماشین آلات به ناوگان کشاورزی استان افزوده می شود و برای خرید آن از سوی بانک کشاورزی تسهیلات داده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران،ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۵۰ پرونده تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی نزد بانک و جهاد کشاورزی استان تشکیل شده است.

وی تکیه بر دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، برنامه ریزی برای خرید مناسب گندم در مناطق بالادست و دوردست را از جمله برنامه ها در حوزه کشاورزی بیان کرد.

کد خبر: ۱۲٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha