۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
آغاز کاهش قیمت ارز در روزهای پایانی تعطیل کرونایی/ دلار و سکه در سراشیبی قیمت
"بازار" گزارش می دهد

آغاز کاهش قیمت ارز در روزهای پایانی تعطیل کرونایی/ دلار و سکه در سراشیبی قیمت

قیمت دلار و سکه در روزهای پایانی تعطیلات کرونایی در بازار روند کاهشی به خود گرفت تا جایی که قیمت دلار هم در باراز آزاد و هم در صرافی بانک ها نزولی شده است.

 به گزارش " بازار" پس از افزایش بی منطق قیمت ارز در بازار آزاد و رسیدن قیمت دلار به قیمت ۱۶ هزار ۴۰۰ تومان، صرافی بانک ها امروز قیمت دلار را ۱۰۰ تومان کاهش داد، این کاهش خزنده نرخ دلار در صرافی ها موجب شد تا بازار آزاد نیز قیمت ها را کاهش دهد.

نرخ ارز در بازار در حالی روندی کاهشی به خود گرفته است که دلالان بیم از این دارند که مبادا با فعال شدن بازار و کاهش محدودیت ها در پی شیوع کرونا، بانک مرکزی اقدامات خود را در راستای ساماندهی نرخ ارز به کار گیرد.

گزارش میدانی خبرنگار" بازار" از میدان فردوسی حاکی است؛ فعالان ارز و واسطه گران بازار آزاد، امروز برخلاف روزهای گذشته فروشنده ارز شده اند و دلار را با قیمت حدود ۱۶ هزار تومان برای خرید به مردم پیشنهاد می کنند.

یکی از دلالان ارز درباره علت کاهش خرید دلار به ما گفت: معلوم نیست که قیمت دلار پس از تعطیلات بازار به چه سرنوشتی دچار شود، این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی سیاست های بازدارنده خود را به کار گیرد و زیان زیادی متوجه ما خریداران و معامله گران ارز شود.

قیمت ها نزولی شدند

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان، یورو ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۵۲۰ تومان  تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

این در حالی است که قیمت دلار دیروز در بازار آزاد ۱۶ هزار ۴۰۰ تومان و نرخ این کالا در صرافی بانک ها ۱۵ هزار ۸۰۰ تومان بود.

اما صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند،

همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۷ هزار تومان است.

قیمت طلا و سکه هم کاهشی شد

هم اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۵۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و قیمت دلار ۱۶ هزار و ۳۲۰ تومان است.

این در حالی است که قیمت هر گرم طلا دیروز ۶۵۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی ۶ میلیون ۵۱۵ هزار تومان بود.

اما امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.

قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۵ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۵۲ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۷۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۶۶۰ دلار معامله می‌شود.

عقب گرد قیمت ها در روزهای آتی

به گزارش بازار، کارشناسان معتقدند؛ قیمت طلا و ارز این روزها قیمت واقعی ندارد و احتمال کاهش آن در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

میثم خسروی کارشناس پولی مالی در گفتگو با" بازار" درباره رشد قیمت ارز در روزهای تعطیل نوروزی و تداوم آن تعطیلات به علت شیوع کرونا، گفت: تعطیلی طولانی بازار دست دلالان را برای تغییر قیمت ارز در بازار آزاد، آزاد گذاشت. حال ازآنجایی که تعطیلات رو به پایانی است و بازار در روزهای آینده فعال می شود این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی برای ساماندهی نرخ ارز در بازار مداخله کند، مداخله ای که بی شک به کاهش قیمت ها منجر می شود. چرا که تا کنون و در طی این مدت حجم معاملات توسط سفته بازان انجام می شد.

وی افزود: معاملات کاغذی باعث افزایش قیمت ارز در این چند روزه تعطیلی در بازار ارز شده است و این افزایش قیمت ها به علت تعطیلات بوده است.

کد خبر: ۱۲٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha