۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
هدررفت ۲ میلیارد متر مکعب روان‌آب استان بوشهر
استاندار بوشهر خبر داد:

هدررفت ۲ میلیارد متر مکعب روان‌آب استان بوشهر

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از هدررفت سالانه ۲ میلیارد متر مکعب روان‌آب در استان بوشهر خبر داد.

احمد محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر چند سال است که از خشکسالی و کم‌آبی ناشی از آن متضرر می‌شود و بویژه در تابستان شاهد نارضایتی مردم هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد آب شرب استان بوشهر از استان‌های همجوار تامین می‌شود، باید به سمت استفاده از سایر ظرفیت‌ها برویم تا با مشکلاتی مواجه نشویم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: احداث سدهای جدید در همین راستا در استان انجام شده و بحمدالله با تامین اعتبارات، شاهد شتاب بخشی به این پروژه‌ها هستیم که امیدواریم در کمترین زمان به بهره‌برداری برسند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، سالانه بیش از ۲ میلیارد متر مکعب روان‌آب استان بوشهر هدر می‌رود که باید راهکاری برای این مهم بیندیشیم.

وی ابراز داشت: این روان‌آب‌ها، علاوه بر اینکه هدر می‌روند، خاک حاصلخیز را نیز با خود به دریا می‌برند که بسیار خطرناک است.

استاندار بوشهر گفت: تکمیل سدهای استان و همچنین احداث سدها و آب‌بندهای جدید باید در دستور کار قرار گیرد تا این آب‌ها به چرخه استان وارد شوند.

محمدی‌زاده افزود: اجرای طرح‌های آب‌شیرین کن نیز در استان با شتاب خوبی در دست اجراست و به فضل خدا با تکمیل آنها، مشکل تامین آب شرب مردم نیز مرتفع می‌شود.

وی یادآور شد: اکنون همزمان ۸ پروژه بزرگ آب‌شیرین کن در استان در دست اجراست که اعتبارات لازم تخصیص یافته تا بزودی وارد مدار شوند.

کد خبر: ۱۲۹٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهین IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      5 0
      خدا کنه همینجور که میگید بشه نه فقط در حد گفتن باشه
    • احمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      7 0
      بوشهر همیشه شهرداری و شورای شهر ضعیفی داره کلا سیستم اداری پاینی داره بی خیال هستند یه جورای نمیدونم چرا
    • تنگسیر IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      3 0
      متاسفانه در ساخت سدها بجای تسریع در انجام امور در گیر مسائل حاشیه ای هستند..جناب استاندار چرا سد باهوش تنگستان و آب شیرین کن دلوار اینهمه به درازا کشیده است.