۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کاهش ارزش جفت لیر- دلار در بازار فارکس| کاهش ارزش همچنان ادامه خواهد داشت
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش ارزش جفت لیر- دلار در بازار فارکس| کاهش ارزش همچنان ادامه خواهد داشت

در پی انتشار آخرین داده های مربوط به تورم ایالات متحده، قیمت جفت ارز لیر/ دلار آمریکا (USD/TRY) به پایین ترین سطح خود از تاریخ ۴ ژانویه به این سو، کاهش یافت.

به گزارش بازار، با واکنش سرمایه گذاران به انتشار آخرین داده های مربوط به تورم ایالات متحده، قیمت لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا (USD/TRY) به پایین ترین سطح خود از تاریخ ۴ ژانویه به این سو، کاهش یافت. در حال حاضر، لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا با قیمت ۱۳.۲ در بازار جهانی فارکس مورد معامله قرار می گیرد. از سوی دیگر، جفت لیر/پوند انگلیس و لیر/یورو نیز به ترتیب با ۱۸.۴ و ۱۵.۱۲ معامله می شوند.

اما در خصوص کاهش ارزش جفت لیر/دلار باید دلیل آن را در کاهش ارزش دلار جستجو کرد که در پی انتشار گزارش نرخ توروم سالانه ایالات متحده رخ داد. این گزارش نشان می دهد که بهای مصرف کننده در آمریکا به ۷ درصد افزایش یافته است که ایم میزان تورم، بالاترین سطح از سال ۱۹۸۲ به این سو بوده است. در پی انتشار این گزارش، اکنون بسیاری از تحلیلگران معتقدند که تورم ایالات متحده اکنون به اوج خود رسدیه و احتمالا ادامه خواهد داشت.

اما لیر ترکیه در مرحله بعدی به آخرین اعداد خرده فروشی از این کشور واکنش نشان خواهد داد. داده های آماری ترکیه نیز قرار است طی روزهای آتی منتشر شود. اکنون تحلیلگران مشتاقند ببینند که آیا فروش لیر در ماه دسامبر پس از افزایش ۱۵.۲۵ تورم اعلام شده در ترکیه، طی ماه قبل افزایش یافته است یا خیر. علاوه بر این، تورم مصرف کننده ترکیه در ماه دسامبر حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی نهادهای مالی بین المللی، افزایش فروش لیر ترکیه باعث شده تا تا شهروندان این کشور تا حد زیادی از نگهداری ارز ملی ترکیه اجتناب ورزیده و به سمت تبدیل پول های خود به ارزهای خارجی و یا بازارهای سرمایه دیگر بروند. در عوض، گفته می شود بسیاری از شهروندان ترکیه اکنون از ارزهای خارجی مانند دلار آمریکا و استیبل کوین هایی مانند تتر و کوین USD برای حفظ ارزش دارایی های خود در برابر تورم بالای این کشور استفاده می کنند.


تحلیل تکنیکال جفت ارز لیر/دلار

کاهش ارزش جفت لیر- دلار در بازار فارکس| کاهش ارزش همچنان ادامه خواهد داشت



نمودار چهار ساعته نشان می دهد که ارزش جفت لیر/دلار در روز چهارشنبه پس از انتشار آخرین آمار تورم ایالات متحده به شدت کاهش یافت. این جفت پس از برخورد مقاومت قوی در سطح ۱۵.۸۳ کاهش یافت. اکنون نیز جفت لیر/دلار کمی پایین تر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه خود در حال حرکت است.

بنابراین، این جفت ارز، احتمالا به روند نزولی ادامه خواهد داد؛ چراکه خرس ها سطح حمایت کلیدی بعدی را در ساعت ۱۴.۰۰ هدف قرار خواهند داد. حرکت بالاتر از مقاومت در ۱۵.۸۳ این دیدگاه را باطل می کند.

کد خبر: ۱۲۹٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha