۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
دولت برای تحقق جهش تولید از شعارزدگی پرهیز کند/ لزوم حمایت از واحدهای تولیدی
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

دولت برای تحقق جهش تولید از شعارزدگی پرهیز کند/ لزوم حمایت از واحدهای تولیدی

زنجان - رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: برای تحقق جهش تولید، باید دولت از بخش خصوصی به صورت عملی و عملیاتی حمایت کند و از شعارزدگی پرهیز کند.

علی یگانه‌فرد در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید، باید دولت از بخش خصوصی به صورت عملی و عملیاتی حمایت و از شعارزدگی پرهیز کند، گفت: اکثر مصوباتی که در جلسات مختلف از جمله جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به تصویب می‌رسد، به مرحله اجرایی نمی‌رسد و همه این مصوبات در حد مکتوب و بایگانی شدن باقی مانده است.

وی ادامه داد: بی‌تردید اگر بخش خصوصی در رسیدن به خواسته‌های خود از سوی دولت، با ناکامی مواجه می‌شود، بخشی از این ناکامی‌ها به واسطه کمبود منابع مالی است، این در حالی است که بیشترین دغدغه‌های عرصه تولید نیز به منابع مالی بازمی‌گردد و مباحث مالیاتی و صادراتی در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

یگانه فرد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی این است که در جلساتی که برای رفع این مشکلات تشکیل می‌شود، حرف‌های خوبی مطرح می‌شود اما به مرحله عملیاتی نمی‌رسد، گفت: در بسیاری از جلسات این موضوع را مطرح می‌کنیم که خواهان مصوباتی کمتر هستیم اما انتظار داریم این مصوبات به مرحله اجرایی برسد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه چند سالی است که محور اصلی شعار سال، حول تولید و مسائل اقتصادی است، افزود: سال ۹۸ نسبت به سال‌های گذشته، دولت حمایت بیشتر و بهتری از وضعیت تولید به عمل آورد و شاهد بازگشت برخی از واحدهای تولید به چرخه تولید بودیم.

یگانه افزود: امسال با شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن مواجه هستیم، وضعیت تولید نیز از آن تاثیر پذیرفته و از ابتدای امسال تاکنون شرایط مطلوبی را در این زمینه پشت سر نگذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تولید نباید محدود به تولید شود، بیان کرد: باید زمینه را برای صادرات محصولات تولیدی فراهم کنیم، به همین خاطر یکی از ضرورت‌های دست‌یابی به جهش تولید، اهتمام به صادرات محصولات تولیدی است و اگر بتوانیم مشکلاتی که پیش روی صادرات محصولات تولیدی وجود دارد را مرتفع کنیم، قادر خواهیم بود گام بلندی در راستای تحقق شعار سال برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان  با اشاره به اینکه با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگ یا دولتی و یا خصولتی هستند و همین مسئله باعث شده است تا دولت بخش خصوصی را زیاد جدی نگیرد، افزود: اگر بخواهیم وضعیت و تعامل بخش خصوصی با دولتی را ارزیابی کنیم، می‌توان نیم‌نگاهی به کشور همسایه یعنی ترکیه انداخت. در این کشور به بخش خصوصی بها داده شده و همین امر باعث شده تا شرکت‌های بزرگ در این کشور شکل گیرد، این در حالی است که در ایران شرکت‌های بزرگ شکل نگرفته است.

یگانه ادامه داد: در ایران نیز اگر زمینه برای فعالیت گسترده بخش خصوصی فراهم شود، بی‌تردید این بخش قادر خواهد بود کارهای زیادی در راستای رونق اقتصاد ملی انجام دهد اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است، با وجود اینکه محور اصلی شعارهای سال، حول مسائل اقتصادی بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه برای صادرات در سال‌ جاری برنامه اتخاذ و نقشه راه تدوین شده است، اظهار کرد: به دلیل مسائلی که این روزها شاهد آن هستیم، این برنامه‌ریزی و نقشه راه هنوز عملیاتی نشده است اما حداقل این قول را می‌توانیم بدهیم که قادر هستیم با این برنامه‌ریزی، صادرات خود را نسبت به سال گذشته دو برابر کنیم.

کد خبر: ۱۲٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha