۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
توسعه تولید راهکار برون رفت از معضل بیکاری است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

توسعه تولید راهکار برون رفت از معضل بیکاری است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین مشکل بعد از گرانی و تورم در کشور بیکاری بوده و تولید راهکار برون رفت از این معضل است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ دی ماه) در مراسم دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال توسط مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب گفت: مردم لامرد و مهر همواره دست به خیر داشتند و در این شهرستان‌ها تمامی مساجد توسط مردم ساخته شده و در ساخت بیمارستان‌ها و مدارس کمک کرده‌اند و این فرهنگ کماکان ادامه دارد و باید به چنین مردم و نمایندگان آنها تبریک گفت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری داشتن یک درصد جمعیت جهان، ۷ درصد ذخایر معدنی، جغرافیای مناسب، ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات علمی و رتبه دوم جهان در زمینه دانش آموختگان را از نقاط قوت کشور می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد را عاملی محوری برای حفظ هجمه های فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی کشور می‌داند، عنوان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در اقتصاد بر تولید انبوه باکیفیت، تولید عدالت‌محور و مصرف به دور از اسراف می‌داند و مهمترین ایراد را وابستگی اقتصاد به نفت معرفی کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تمام محور بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مباحث اقتصادی، طی سال‌های اخیر نقطه برون رفت از وضعیت کنونی است، ادامه داد: رکن فرمایشات مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر معطوف به تولید بوده و بزرگترین مشکل‌ها بعد از گران و تورم، بیکاری است.

مصری با تأکید بر اینکه تولید، راه برون رفت از مشکل بیکاری است، ادامه داد: در حال حاضر ۵ میلیون نفر حقوق بگیر در دولت داریم و جایی برای جذب نیروی جدید وجود ندارد. متأسفانه در ادارات دولتی، نامه‌ها ۲۰ مرتبه بین کارمندان دست به دست می‌شود، جذب نیروی انسانی تنها در حوزه تولید ممکن است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر مجتمع‌هایی همانند آلومینیوم جنوب ۱۰ هزار نفر جذب کند، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد و بودجه کشور کمک می‌کند.

وی افزود: چهره نیروهای کار در کارخانه آلومینیوم به قدری بشاش بود که غم و غصه را از یاد ما برد و این موضوع جای تبریک دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما دو واژه سرمایه و کار را داریم که اگر با یکدیگر ترکیب شوند، ایجاد مجتمع‌هایی مانند آلومینیوم جنوب را ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: باید دست سرمایه گذاران را بوسید و دست سرمایه‌بران کشور را قطع کرد.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha