۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
تشکیل کمیته مشترک بین ایران و سوریه
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تشکیل کمیته مشترک بین ایران و سوریه

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه ای که با رئیس جمهور سوریه داشتم مقرر شد تا کمیته مشترکی بین ایران و سوریه تشکیل شود تا بخشی از توافق نامه هایی که عملیاتی نشده را بررسی و اجرایی کنند.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نتایج رایزنی ها در سوریه افزود: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد البته توافق نامه های زیادی را با سوریه داریم ولی متاسفانه بخشی از آنها عملیاتی نشده است و قرار شد این کمیته مشترک موضوعات را بررسی و اجرایی کند.

قاسمی گفت: ملاقاتی هم با وزیر امور خارجه سوریه داشتم که روابط سیاسی و دیپلماسی بین دو کشور بررسی شد و با رئیس بانک مرکزی هم توافقات خوبی صورت گرفت و مقرر شد بانک مشترک در سوریه ایجاد کنیم و مقدمات راه اندازی شعبات بانک های ایرانی در سوریه و همچنین بانک های سوری در ایران را فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با وزیر راه جلسه ای داشتم که تصمیمات خوبی گرفته و قرار شد رئیس هواپیمایی کشور و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی موضوعات اجرایی را بررسی کنند.

او تصریح کرد: جلسه ای با وزیر اقتصاد که طرف سوری کمیسیون مشترک است داشتم و موضوعات مختلفی از جمله ایجاد منطقه آزاد مشترک بین دو کشور بررسی شد و رئیس منطقه آزاد کشور در سفر به سوریه، این منطقه آزاد که مشخص شده را بررسی و تصمیمات و توافق نهایی را امضاء کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر شد تولیدات ما در سوریه از جمله تولید تراکتور و ابزارآلات کشاورزی افزایش پیدا کند و موضوعات متعددی از جمله حذف تعرفه ها، واردات و صادرات بین دو کشور و موضوعات گمرکی بررسی شد.

وی افزود: پنجشنبه جلساتی با وزرا و در نهایت با نخست وزیر سوریه برای جمع بندی مواردی که در این سفر بود خواهم داشت.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha