۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
تسهیلات اعلام شده، نهضت ملی مسکن را زمین می‌زند| جلوی شرکت‌های خارجی را گرفتیم| انحصار ممنوع|
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

تسهیلات اعلام شده، نهضت ملی مسکن را زمین می‌زند| جلوی شرکت‌های خارجی را گرفتیم| انحصار ممنوع|

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نباید افراد و شرکت‌هایی خاص به صورت انحصاری کار ساخت وساز مسکن را در قالب نهضت ملی مسکن دردست بگیرند لذا باید فراخوان اعلام کنند تا همه امکان حضور داشته باشند.

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با بازار، با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، اظهار داشت: طرح نهضت ملی پروژه بسیار بزرگی است و بر اساس آن قرار است یک میلیون مسکن در سال ساخته شود.

وی ادامه داد: ما حتما باید برای ساخت مسکن سراغ شرکت‌های داخلی برویم و نباید حضور خارجی‌ها را داشته باشیم. شرکت‌های داخلی ما توانایی ساخت مسکن دارند و نیروی انسانی زیادی هم دارند و حتما باید در ساخت مسکن به ظرفیت داخلی خودمان توجه کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در روزهای اول برای ساخت مسکن عده‌ای به دنبال شرکت‌های خارجی رفتند که ما جلوی این کار را گرفتیم و متوقف کردیم.

رضایی‌کوچی ادامه داد: شرکت‌های داخلی هم باید شفاف عمل کنند و نباید افرادی خاص و شرکت‌هایی خاص به صورت انحصاری کار ساخت و ساز مسکن را در دست بگیرند. باید فراخوان اعلام کنند تا همه شرکت‌های داخلی امکان حضور و فعالیت در پروژه مسکن را داشته باشند.

نماینده مردم جهرم در مجلس درباره منابع ناکافی صندوق ملی مسکن، بیان کرد: قرار بر این است که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی ۱۸ درصد دهند و یکسری منابع دیگر هم باید اختصاص پیدا کند و همگی باید در صندوق ملی مسکن تجمیع شود.

رضایی‌کوچی افزود: در حال حاضر دولت هیچ تخصیصی برای صندوق ملی مسکن در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی نکرده و هیچ اعتباری برای این موضوع در نظر نگرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت گفته است که ما باید مقداری از زمین‌های خود را بفروشیم و ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در صندوق ملی مسکن از این محل بگذاریم، این در حالی است که این زمین‌های دولتی باید برای ساخت مسکن اختصاص یابد، نه اینکه فروخته شود و اعتبارات صندوق ملی مسکن از آن تامین شود.

وی اظهار داشت: اگر دولت پای کار نیاید و اعتبار برای صندوق ملی مسکن در نظر نگیرد، مشکل مسکن حل نمی‌شود و تنها تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ماهیانه حدود ۵ میلیون تومان مدنظر خواهد بود که این موضوع موجب عدم استقبال مردم در این بخش شده و می تواند طرح نهضت ملی را به زمین بزند.

رضایی‌کوچی بیان داشت: شاه کلید انجام قانون جهش تولید مسکن، منابعی است که باید برای صندوق ملی مسکن اختصاص پیدا کند. همچنین قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون مالیات بر مستغلات زمین و مالیات بر اراضی بایر وجود دارد که دولت باید از این ظرفیت برای افزایش اعتبارات صندوق ملی مسکن استفاده کند.
کد خبر: ۱۲۹٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha