۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
طرح حمایت از کارخانجات بر ضد خود عمل خواهد کرد
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

طرح حمایت از کارخانجات بر ضد خود عمل خواهد کرد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، درباره طرح «حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی» گفت: این طرح برای بدهکاران بانکی حاشیه امن ایجاد می‌کند تا تسهیلات خود را بازپرداخت نکنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، درباره طرح «حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی» گفت: این طرح برای بدهکاران بانکی حاشیه امن ایجاد می‌کند تا تسهیلات خود را بازپرداخت نکنند و بنابراین مطالبات غیرجاری بانک‌ها را افزایش و توان حمایت بانک‌ها از تولید را به شدت کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح بانک‌ها حاضر نخواهند بود به تولیدکنندگان واقعی وام و تسهیلات ارائه کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود اظهار داشت: با این طرح مسیر اخلال‌گران اقتصادی که تا چندی پیش با زد و بند و خارج از ضابطه تسهیلات کلان بانکی دریافت می‌کردند و به واسطه تلاش‌های قوه قضاییه دستشان از بیت المال کوتاه شده بود مجددا باز می‌شود.

خضریان تاکید کرد: دیگر اشکال اساسی این طرح این است که اجازه امضاهای طلایی تحت عنوان حمایت از تولید به برخی دستگاه‌ها می‌دهد که نتیجه آن به حاشیه رانده شدن نظام حقوقی و قضایی کشور خواهد. در نتیجه این امر با افزایش موقعیت تعارض منافع، فساد تشدید شده و البته و ظاهری قانونی به آن بخشیده می‌شود.

وی افزود: تصویب طرح «حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی» موجب می‌شود تا اثربخشی پیگیری قانونی مطالبات از مراجع قضایی توسط طلبکار به حداقل برسد و در نتیجه موجبات هرج و مرج جامعه به وجود بیاید. در این صورت طلبکاران برای وصول بدهی خود به روش‌هایی نظیر پدیده شرخری روی خواهند آورد و به این ترتیب دعاوی کیفری ناشی از افزایش اصطکاک میان مردم به صورت چشمگیری رشد خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس عنوان کرد: ارجاع تصمیم‌گیری‌ها به شورای تامین و ستاد تسهیل به گونه‌ای که در این طرح آمده است، موجب اطاله دادرسی بیش از پیش پرونده‌های قضایی خواهد شد که این امر بر ضد اهداف برشمرده برای این طرح در جهت حمایت از تولید کنندگان خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۹٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha