۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
کاهش ۵۱ درصدی ارزش صادرات کالاهای همدان به کشورهای هدف
استاندار همدان اعلام کرد:

کاهش ۵۱ درصدی ارزش صادرات کالاهای همدان به کشورهای هدف

همدان - استاندار همدان گفت: طی ۹ ماه امسال صادرات کالاهای استان همدان به کشورهای هدف از نظر ارزشی ۵۱ درصد و از نظر وزنی ۷۱ درصد کاهش داشته که این وضعیت قابل پذیرش نیست.

علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی همدان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه صادرات موضوع بسیار مهمی است که ارتباط ما را با جهان خارج برقرار می‌کند، اظهار کرد: تلاش بسیاری از تولید کنندگان برای انجام صادرات به آمریکا و اروپا است درحالی که کشورهای همسایه فرصت بهتری برای صادرات هستند.

وی با بیان اینکه کشور ارمنستان پل ارتباطی با کشورهای CIS است که ۵۰۰ میلیون جمعیت دارند، ادامه داد: ارمنستان تا قبل از جنگ با آذربایجان پذیرای تجار ایرانی بود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه در گام نخست باید به دنبال تثبیت صادرات باشیم، افزود: باید در راستای صادرات کالاها با برند ایران باشیم.

وی به موضوع بسته بندی و کیفیت کالا اشاره کرد و با بیان اینکه کیفیت بسیاری از تولیدلت ایران به خصوص محصولات کشاورزی بالا است، اضافه کرد: انواع میوه‌هایی که از دیگر کشورها به ترکیه صادر می‌شود از نظر کیفیت و طعم مانند میوه‌های ایرانی نیست.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که دیگر کشورها خواهان میوه ایران هستند، به خاطر کیفیت است، بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید در زمینه کود و سم مصرفی بر محصولات کشاورزی نظارت داشته باشد چراکه صادرات میوه ارز آوری خوبی به همراه دارد.

وی با تاکید بر تلاش در راستای افزایش صادرات در بخش‌های صنایع، معدن و محصولات فرآوری شده معدنی ادامه داد: طی ۹ ماه امسال صادرات استان همدان از نظر ارزشی ۵۱ درصد و از نظر وزنی ۷۱ درصد کاهش داشته است که این موضوع قابل پذیرش نیست.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان پتانسیل‌های بسیار و خوب صادراتی دارد اما وضعیت صادرات استان همدان رضایت بخش نیست، افزود: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و توجه به بیرون است.

کد خبر: ۱۲۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha