۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان موافقت کرد
استاندار همدان:

شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان موافقت کرد

همدان - استاندار همدان از موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در سفر به تهران و در ادامه پیگیری امور و مسائل استان در پایتخت، به‌طور ویژه طرح جامع شهری همدان را پیگیری کرد.

در این سفر استاندار همدان با حضور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طی دیدار و رایزنی‌های موافقت شورای عالی در راستای الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین به طرح جامع شهری همدان دریافت شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: موضوع الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین، در فرآیند طرح جامع شهری همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با توجه به سیاست و برنامه نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم، طی مکاتباتی که انجام گرفت، درخواست شد تا این الحاق صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: از سال ۱۳۹۶، تهیه طرح جامع همدان توسط مشاور نقش جهان پارس، و با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی آغار شد و در نهایت ۱۷فروردین‌ماه ۱۴۰۰، در کارگروه امور زیربنایی، طرح جامع به تصویب رسید و فرآیند بررسی طرح نیز جهت تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و همچنان در حال پیگیری است.

استاندارهمدان با بیان اینکه الحاق این ۶۸۰ هکتار می‌تواند در کاهش تراکم نفر برهکتار همدان نقش مهمی ایفا کند، گفت: بر اساس آمار رسمی کشور، استان و شهر همدان یکی از شهرهای پرتراکم محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha