۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۰
صاحب‌نظران، مجلس را در رفع ایرادات قانون بازار سرمایه یاری کنند
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

صاحب‌نظران، مجلس را در رفع ایرادات قانون بازار سرمایه یاری کنند

حسن پور، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت و مجلس باید به دنبال جبران خسارت وارد شده به مردم در بورس باشند و جبران آن هم با تثبیت بورس انجام خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این روزها دولت و مجلس شورای اسلامی به یک وحدت رویه برای حمایت از بازار سرمایه رسیده اند، گفت: برای اولین بار است که در بودجه ۱۴۰۱، دولت در پی حمایت از وضعیت بازار سرمایه تلاش می کند و قانونگذار قبل از دولت دغدغه مربوط به بازار را داشته است.

شهباز حسن‌پور بیگلری عنوان کرد: قانونگذار به دنبال حفظ حقوق عامه مردم است و نگرانی درباره اینکه قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد کاملا بی جهت است زیرا تمام دغدغه آن قانونگذار این است که آرامش و ثبات به بازار سرمایه برگردد.

این نماینده مجلس می‌گوید با بیان اینکه صاحب‌نظران، مجلس را در رفع ایرادات قانون بازار سرمایه یاری کنند، اظهار کرد: پیش‌نویس اصلاحیه قانون بازار سرمایه با نظر کارشناسان خبره و با مشورت پارلمان با بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف تهیه شده است.

وی ادامه داد: به طور قطع، این پیش‌نویس دارای ایراداتی است و ما از دلسوزان بازار سرمایه و صاحب نظران دعوت می‌کنیم، پیشنهادات خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال کنند.

به گفته حسن پور؛ بعد از انجام این اصلاحات، اصلاحیه قانون بازار سرمایه برای رأی گیری و تصویب به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید به اینکه زیان مردم در بورس با ایجاد ثبات جبران خواهد شد، بیان کرد: در سال گذشته، بورس بیشتر به دنبال جذب سرمایه‌های مردم بود در حالیکه در موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی اقداماتی متناسب با استقبال عامه مردم به بازار سرمایه انجام نگرفته بود. در تحقیق و تفحص مجلس از بورس، این موارد به صورت شفاف به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: اگر مجلس صدای افراد را نمی‌شنید تحقیق و تفحص و ارجاع پرونده به قوه قضائیه معنی نداشت.

این نماینده مجلس افزود: در بحث کارشناسی باید مسائل سیاسی را کنار گذاشت. هیچ کس معصوم نیست و از هر کسی، تخلف امکان دارد. البته قرار نیست کسی پیش از محکوم کنیم.

حسن پور خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید به دنبال جبران خسارت وارد شده به مردم در بورس باشند و جبران آن هم با تثبیت بورس انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha