۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
نقش سازمان تعزیرات در کنترل گرانی نامفهوم است
عضو هیات رئیسه مجلس:

نقش سازمان تعزیرات در کنترل گرانی نامفهوم است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کوچک شدن سفره‌های مردم تبعاتی به دنبال خواهد داشت؛ رشد بی‌رویه کالاهای اساسی و نبود نظارت بر بازار مصرف ورود مستقیم دولت را می‌طلبد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در مورد گرانی بازار کالاهای اساسی گفت: امروز مسئله اصلی کشور نظارت بر بازار مصرف و تورم موجود در جامعه است که معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده است؛ اگر تورم حاکم بر جامعه کنترل نشود، شاهد رشد بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی خواهیم بود، حذف هر یک از آنها به مرور زمان سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: کوچک شدن سفره‌های مردم تبعاتی به دنبال خواهد داشت؛ امروز همگی برای بودجه سال آینده نگران هستیم در عین حال شاهد توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی بودیم که به هدف اصلی خود در تامین دارو و نهاده‌های دامی و تولید کالاهای اساسی اصابت نکرد، اما این نکته را نباید فراموش کنیم که در حال حاضر سامانه نظارت بر بازار مصرف را نداریم. رشد بی‌رویه کالاهای اساسی و نبود نظارت بر بازار مصرف ورود مستقیم دولت را می‌طلبد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: سازمان تعزیرات و وزارت صمت باید کنترل کننده بازار مصرف باشند اما متاسفانه هنوز نقش سازمان تعزیرات در کنترل گرانی نامفهوم است به همین دلیل اولین خروجی وزارت صمت گرانی خودروهای بی‌کیفیت و اولین اقدام وزیر صمت دفاع از گرانی خودرو ملی است. اگر به همین منوال مسئولان ادامه دهند ما نگران گرانی افسار گسیخته هستیم که همین وضعیت در بازار مصرف هم حاکم است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم یادآور شد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با هدف عدم سوء استفاده‌گری صورت می‌گیرد که اگر در جای خود هزینه می‌شد؛ شاهد کوتاهی دست دلالان از این ارز بودیم و کمک بزرگی در بهبود شرایط معیشتی مردم بود. متاسفانه برعکس این ماجرا حاکم است. عدم نظارت بر بازار مصرف و جولان رانت خواران دلیل بی ثباتی بازار کالاهای اساسی و غیر اساسی است.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سامانه‌های بالا دستی اجرایی نشود به کرات شاهد رشد قیمت‌ها و بی ثباتی در بازار خواهیم بود.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha