۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
برخورد سازمان هواپیمایی با رقابت ناسالم
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد

برخورد سازمان هواپیمایی با رقابت ناسالم

رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان با موضوع تعیین کف قیمت فروش بلیت هواپیما موافق نیست و به عنوان مرجع نظارتی بخش هوانوردی، به موضوع رقابت ناسالم در صنعت هوایی ورود خواهیم کرد.

به گزارش بازار، میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ شورایعالی هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی اجازه داد نرخ سقف بلیت‌های خود را ۱۰ درصد بالا ببرند و در همان جلسه در خصوص کف نرخ‌ها هم بحث و مقرر شد با هدف افزایش رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی و ایجاد فرصت برای بهره مندی مسافران از بلیت‌های ارزان این امر محقق شود.

وی افزود: ۲۵ آبان امسال هم شرکت‌های هواپیمایی مکلف شدند از ابتدای آذر نرخ بلیت‌های خود را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهند که این امر هم محقق شد و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر این بخش با هرگونه تعیین کف قیمتی مخالف است مگر اینکه چنین امری کیفیت یا ایمنی پرواز و مسافران را به خطر بیاندازد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ما قیمت گذاری کف را تایید نکرده ایم، اما برخی چارتر کننده‌ها به این امر تاکید داشتند و برخی خبرگزاری‌ها هم بی انصافی کردند، اما همچنان تاکید داریم که اولویت ما مردم هستند و هر کدام از این موضوعات که امنیت آن‌ها را به خطر بیاندازد ما را ناچار به برخورد با شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین ها) یا چارتر کننده‌ها می‌کند.

رضوی افزود: به استناد ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری، وظیفه برخورد با مخاطرات هوایی، ایمنی پروازها و رقابت مضره در این بخش بر عهده سازمان است و اگر کاهش نرخ در مسیرهای پروازی، بصورت غیر متعارف و با هدف اخلال در رقابت تشخیص داده شود سازمان هواپیمایی بر اساس وظیفه ذاتی خود به موضوع ورود می‌کند.

کد خبر: ۱۲۸٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha