۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کاهش درآمد سود سپرده ها دربانک ملت!

کاهش درآمد سود سپرده ها دربانک ملت!

صورت های مالی منتشر شده بانک ملت در سامانه کدال نشان می دهد که این بانک در بخش سود سپرده ها طی آذر ماه نسبت به ماه قبل از آن با کاهش درآمد مواجه شده است.

به گزارش بازار، بررسی صورتهای مالی بانک ملت در آذرماه بیانگر آن است که این بانک اگر چه توانسته است تراز مثبتی را به نمایش بگذارد و در خیلی از بخش ها با جهش درآمد همراه بوده است اما در بخش سود سپرده بانکی، درآمد شناسایی شده آن در این بخش از ابتدای سال مالی تا پایان دوره مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۸/۳۰، ۳ میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال بوده است که این رقم در تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ یعنی پس از یک ماه با کاهش درآمد به ۳ میلیارد و ۷۹ میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که درآمد شناسایی شده این بانک در این حوزه تا پایان دوره مالی منتهی به ۹۹/۱۲/۳۰، یعنی پایان سال گذشته ۴ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال بوده است.
همچنین بانک ملت با توجه به درآمد شناسایی شده، از ابتدای سال مالی تا پایان دوره مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ در بخش درآمد سود سهام، این بانک در این تاریخ ۳۰۰ میلیون ریال را به ثبت رسانده است که پس از یک ماه این رقم در آذر ماه بدون تغییر همان ۳۰۰ میلیون ریال را به ثبت رسانده است.
البته بانک ملت در آذرماه با جهش درآمد همراه بوده و مبلغ ۶۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال درآمد تسهیلات شناسایی کرده که البته پس از شهریور ماه، می توان گفت؛ بالاترین سطح درآمدهای بانک در سال جاری را تا کنون به ثبت رسانده است. در این میان بررسی عملکرد بانک در ماه گذشته نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نیز حاکی از رشد ۸۰ درصدی بوده و ۳۰ درصد بالاتر از میانگین عملکرد در سال جاری است.
همچنین سپرده های بلندمدت این بانک در پایان آذر ماه نسبت به دوره مشابه آن در سال گذشته، با ۷% رشد از مبلغ ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال به ۲ هزار و ۵۹۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال رسیده است. ضمن آن که در مقایسه با ماه قبل(آبان) ۱.۳ درصد افزایش و البته نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۲ درصد کاهش را نشان می دهد. گفتنی است؛ کل مانده تسهیلات ارزی و ریالی بانک ملت در آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با جهش ۵۶ درصدی همراه شده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha