۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
ایجاد ردیف خاص در راستای محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مغفول مانده است
رئیس کمیته تخصصی مناطق محروم کمیسیون تلفیق:

ایجاد ردیف خاص در راستای محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مغفول مانده است

رئیس کمیته تخصصی مناطق محروم کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی، از نبود ردیف خاص برای محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدعلی موسوی، در مورد نحوه توجه دولت سیزدهم به محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: دولت اهتمام جدی برای محرومیت زدایی در کشور دارد، کما اینکه رییس جمهور هم بر این مهم تاکید دارد اما در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مواردی همچون حذف ارز ترجیحی دولت با هدف از بین بردن رانت و حذف دلالان انجام داده است در واقعیت دولت در جهت محرومیت زدایی مغایرت داشته چرا که در عمل محرومان سهمی از درآمد حاصل از این بخش ندارند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی می توان از حذف ارز ترجیحی به عنوان اقدامی در جهت محرومیت زدایی یاد کرد که مابه تفاوت ارز ترجیحی و ارز آزاد که در بودجه آمده است را در قالب کالابرگ به قشر محروم و کم درآمد جامعه پرداخت کنیم.

موسوی با انتقاد از دیدگاه غیرکارشناسی دولت برای کاهش نرخ تورم، اظهار کرد: اگر قیمت گوشت و مرغ جهشی افزایش پیدا کند دولت چه راهکاری برای کنترل این قیمت‌ها دارد در حالی که در بودجه آمده است کنترل قیمت‌ها باعث افزایش نرخ تورم می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که پیرامون لایحه بودجه مطرح بوده، این است که دولت ردیف تخصیص یافته به محرومیت‌زدایی را حذف کرده در حالی که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی تعیین شده بود.

رئیس کمیته تخصصی مناطق محروم کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی، افزود: البته توجه به محرومیت‌زدایی در سایر ردیف‌ها در قالب آب شرب یا خدمات‌رسانی به روستاها آمده اما ردیف مستقل برای آن در نظر گرفته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات تعیین شده برای نهادهای حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش پیدا کرده اما انتظار می‌رفت دولت انقلابی به طور ویژه به این بخش توجه کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه یکی دیگر از مواردی که در لایحه بودجه آمده و به نوعی اجحاف در حق مناطق محروم بوده، این است که دولت تاکید کرده است که تنها پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به اتمام برسد و پروژه جدیدی در این حوزه اجرا نشود و این در حالی است که اکثر پروژه‌های نیمه تمام در مناطق برخوردار اجرا شده اما در مناطق محروم پروژه‌ای آغاز نشده است که بخواهیم آن را به اتمام برسانیم با این شرایط در لایحه بودجه پروژه خاصی برای مناطق محروم تعریف نخواهد شد.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha