فرآیند قیمت‌گذاری و فهرست کالا و خدمات پرمصرف اعلام شد
بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار؛

فرآیند قیمت‌گذاری و فهرست کالا و خدمات پرمصرف اعلام شد

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآیند قیمت‌گذاری و فهرست کالاها و خدمات پرمصرف را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار و به منظور حمایت از حقوق مردم و کنترل قیمت‌ها، کالاها و خدمات ویژه‌ای انتخاب شدند تا بر اساس نظر کارشناسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری شوند.

این اقدام در راستای حمایت از مصرف‌کننده و پی از تصویب در ستاد تنظیم بازار اجرایی شده است. طبق این مصوبه هر گونه تغییر قیمت اقلام منتخب از طرف دستگاه‌های قانونی قیمت‌گذاری، پس از ارائه مستندات و مدارک مربوط و انجام محاسبات کارشناسی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب در ستاد تنظیم بازار، انجام می‌شود.

اقلام منتخب به شرح زیر است:

لبنیات پرمصرف (ماست ساده، شیرکم چرب، پنیر یواف)، شیرخام، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ، قند و شکر، کودهای شیمیایی پایه، روغن خام و تصفیه شده خوراکی، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دام و طیور(کنجاله، جو، ذرت)، گندم، آرد، نان، برنج، رب‌گوجه فرنگی، کنسرو، تن ماهی، دارو و مکمل‌های دام و طیور (متخب وزارت جهاد کشاورزی)، ماکارونی (رشته‌ای ساده) دارو و تجهیزات پزشکی (منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، انواع خودرو (منتخب کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت)، انواع شوینده (منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت)، یخچال، یخچال و فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، کاغذ مطبوعات، چاپ و تحریر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع پوشک و دستمال کاغذی، خدمات پزشکی، درمانی، تشخیصی و آزمایشگاهی، حمل‌ونقل بار و مسافر درون و برون شهری (اعم از هوایی، ریلی و جاده‌ای) و عوارض جاده‌ای و خدمات بندری.

ضوابط عمومی قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها در پورتال این سازمان درج شده و کلیه واحدهای مرتبط باید این ضوابط را در تعیین قیمت اقلام خود رعایت کنند.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha