۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
اعضای هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از تخصیص ارز ترجیحی تعیین شدند
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد

اعضای هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از تخصیص ارز ترجیحی تعیین شدند

اعضای کمیسیون در نشست امروز عصر خود ضمن انتخاب اعضای هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از اجرای قانون تامین کالاهای اساسی و تخصیص ارز ترجیحی، تبصره پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را نیز بررسی کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: در ابتدای این جلسه نمایندگان اعضای هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از اجرای قانون تامین کالاهای اساسی و تخصیص ارز ترجیحی را تعیین و در این انتخابات جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته شد.

وی ادامه داد: محسن زنگنه و محمدرضا دشتی به عنوان نواب اول و دوم و مجتبی رضاخواه نیز به عنوان دبیر کمیته تحقیق و تفحص از اجرای قانون تامین کالاهای اساسی و تخصیص ارز ترجیحی انتخاب شدند.

خدابخشی با اشاره به بررسی تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص تامین مالی داخلی از محل اوراق مالی اسلامی اظهار کرد: براساس این تبصره، دولت اجازه دارد تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین بازپرداخت اصل و سود برای اجرای طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی منتشر کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: به موجب بند دیگر این تبصره دولت اجازه دارد، ۸۶ هزار میلیارد تومان انواع اوراق مالی اسلامی (ریالی و ارزی) از جمله اسناد خزانه اسلامی را منتشر و منابع حاصل از آن بابت تادیه مطالبات طلبکاران دستگاه‌های اجرایی پرداخت شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: همچنین به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های شهری به شهرداری های کشور و سازمان های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود، با تایید وزارت کشور تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر کنند که هزار میلیارد تومان از آن بابت بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده پیرامون حرم های مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم (ع) و حضرت احمدبن موسی (ع) تعلق یابد.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha