ابلاغ شیوه جدید خرید طلا به سود مردم خواهد بود| بازگشت رونق به بازار طلا
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

ابلاغ شیوه جدید خرید طلا به سود مردم خواهد بود| بازگشت رونق به بازار طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا با بیان اینکه شیوه جدید خرید طلا به نفع مردم خواهد بود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده وضع شده است و کاهش آن، قطعا به سود مصرف کننده یا همان مردم و البته رونق فروشنده خواهد بود.

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا با بیان اینکه شیوه جدید خرید طلا به نفع مردم خواهد بود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده بر مصرف وضع شده است و کاهش آن، قطعا به سود مصرف کننده یا همان مردم خواهد بود.

وی همچنین با تصریح بر اینکه با نحوه جدید خرید طلا به سود فروشندگان نیز خواهد بود، اظهار کرد: وقتی قیمت تمام شده یک کالا کاهش پیدا می کند، مصرف آن بیشتر می شود و در نتیجه این مسئله به سود فروشنده نیز خواهد بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از رونق گرفتن خرید و فروش طلا با ابلاغیه جدید گفت و بیان کرد: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۸۹ شاهد از رونق افتادن بازار طلا و جواهر بودیم زیرا قیمت تمام شده برای مصرف کننده افزایش کرده بود و طبیعتا وقتی قیمت یک کالایی افزایش پیدا کند، قدرت خرید مصرف کننده نیز کاهش پیدا می کند و در نتیجه خرید و فروش طلا نیز کم می شود.

وی افزود: با ابلاغ قانون جدید و حذف مالیات بر ارزش افزوده، قیمت تمام شده طلا کاهش پیدا می کند و در نتیجه شاهد خرید و فروش بشتر طلا از سوی مردم و فروشندگان خواهیم بود. به دلیل قانون سابق، خیلی از واحدهای تولیدی طلاسازی با ظرفیت های ۲۰ درصد، ۳۰ درصد و ۵۰ درصد مشغول به کار بودند اما با اجرای قانون جدید ظرفیت های تولیدی بیشتر می شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha