۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
بررسی میزان مصرف برق در استان سمنان | ضرورت تامین انرژی
بازار نتایج یک گزارش را بررسی کرد؛

بررسی میزان مصرف برق در استان سمنان | ضرورت تامین انرژی

سمنان- تدوین گزارش برآورد حداکثر بار و انرژی پنج سال آینده شرکت توزیع برق استان سمنان نشان می‌دهد که این استان به چه میزان انرژی برق نیاز دارد و آیا این انرژی به صورت کامل تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، دفتر برنامه ریزی تلفیقی شرکت توانیر مسئول برنامه ریزی برای میزان انرژی مورد نیاز استان سمنان مانند دیگر استان های کشور است این نهاد به تازگی گزارشی منتشر کرده که در آن میزان انمرژی مورد نیاز مردم استان در سال ۱۴۰۵ تقریباً مشابه آنچه تخمین زده می شد، ذکر شده است.

در این گزارش می خوانیم سرانه مصرف انرژی به ازای هر مشترک هفت هزار و ۷۱۴ کیلووات ساعت در سال ۱۴۰۵ خواهد بود و لذا در پنج سال آتی می بایست به دلیل مسائل مرتبط با مصرف گاز و سوخت های فسیلی، از انرژی خورشیدی دو نیروگاه موجود در سمنان و دامغان نیز استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق استان سمنان از تهیه و تدوین گزارش برآورد حداکثر بار و انرژی مورد نیاز این شرکت تا سال ۱۴۰۵ خبر داد و در این باره به خبرنگار بازار، گفت: مطالعات بار و انرژی حوزه تحت مدیریت شرکت توزیع برق استان توسط کارشناس برآورد بار این شرکت و با همکاری و نظارت کارشناسان دفتر برنامه ریزی تلفیقی شرکت توانیر و با هماهنگی انجام شده در جلسات کارگروه برآورد بار و انرژی منطقه به پایان رسیده و نهائی شده است.

رضا علی اصغری افزود: خلاصه اطلاعات بار و انرژی ، جدول فروش انرژی و حداکثر بار این شرکت به تفکیک تعرفه ، مناطق و تعداد مشترکان و سرانه مصرف انرژی و بار به تفکیک تعرفه، جدول انرژی تحویلی، تلفات، حداکثر بار و نیاز مصرف و پیش بینی فروش انرژی و تعداد مشترکان شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، سرخه، مهدی شهر، آرادان و میامی و نواحی ایوانکی و بسطام از جمله موارد درج شده در این گزارش است.

وی تصریح کرد: براساس برآورد تخمینی، میزان فروش انرژی سه میلیون و ۴۴۲ هزار و ۷۴۶ مگاوات ساعت با ۲.۹ درصد رشد و حداکثر بار همزمان ۵۷۹ مگاوات با۲.۷ درصد رشد با بیش از ۴۴۶ هزار و ۳۱۹ مشترک با سرانه مصرف انرژی به ازای هر مشترک هفت هزار و ۷۱۴ کیلووات ساعت تا سال ۱۴۰۵ است.

معاون شرکت برق استان سمنان با بیان اینکه یکی از مولفه های مهم کیفی صنعت برق، کاهش درصد تلفات انرژی الکتریکی در شبکه ها می باشد و در نظر است این میزان برای استان سمنان تا سال قید شده به ۵.۶ درصد برسد، ابراز کرد: اطلاعات این گزارش به تفکیک تعرفه در بازه زمانی ۱۴ ساله جمع آوری گردیده و پیش بینی انرژی و بار در سطح نواحی و کل شرکت توزیع برق استان سمنان با افق شش ساله تا سال ۱۴۰۵ ارائه شده است.

این گزارش نشان می دهد که شاهرود، سمنان و گرمسار در زمره پرمصرف ترین شهرستان های برق استان سمنان خواهند بود و استفاده برق در سرخه و ایوان کی و دامغان نیز افزایش خواهند یافت.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha