۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
صادرات کالاهای بی کیفیت به تولید لطمه می زند| لزوم شناسنامه دار شدن تولیدات
استاندار مازندران:

صادرات کالاهای بی کیفیت به تولید لطمه می زند| لزوم شناسنامه دار شدن تولیدات

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران از تولیدکنندگان و کشاورزان خواست تا در زمینه استانداردسازی تولیدات تلاش کنند و گفت: صادرات کالاهای بی کیفیت به تولید لطمه می زند.

سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از پایانه صادراتی روماک گستر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه این پایانه صادراتی در تنظیم بازار و تضمین خرید کالا از تولیدکننده نقش موثری دارد خواستار گسترش پایانه های صادراتی در استان شد.

وی با اظهار اینکه تقویت وضعیت صادرات به دو تا چندبرابر جزو برنامه ها است، گفت: مهمترین مسئله امنیت غذایی، استاندارد سازی حوزه غذایی است و بروز مشکلاتی در دو قلم کالا نشان می دهد که این کالاها خارج از استانداردسازی بوده است.

وی با تاکید براینکه از صادرات کالاهای بی کیفیت باید جلوگیری شود، از تولیدکنندگان و کشاورزان خواست تا برای ارتقای استانداردسازی تولیدات تلاش کنند و از صادرات انفرادی و خارج از چارچوب استاندارد پرهیز کنند زیرا به کل تولیدات در استان لطمه می زند.

حسینی یادآور شد: امیدواریم شاهد ارتقای صادرات با رعایت استانداردهای جهانی باشیم و پایانه صادرات کشاورزی باید تبدیل به کنسرسیوم شود.

استاندار مازندران بر لزوم بازنگری در قوانین مربوط به صادراتی و گواهی مبداء تاکید کرد و گفت: کالاهای صادراتی باید شناسنامه داشته باشند و باید اهلیت هر جنس اثبات و خلائهای قانونی اصلاح شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha