۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
اصلاح لازم شاخص کل بورس/ ریزش به امید سودآوری های جدید
تحلیل روزانه بورس/ ۱۸ فروردین ۹۸؛

اصلاح لازم شاخص کل بورس/ ریزش به امید سودآوری های جدید

ارزش معاملات خرد امروز به رقم ۸۶۴۱ میلیارد تومان رسید و برای یک روز منفی بسیار خوب ارزیابی می شود، منفی امروز بازار بیش از آنکه نگران کننده باشد، به موقع و امیدوار کننده بود.

وحید بلالی؛ خبرگزاری بازار_ شاخص کل امروز با اصلاح ۴۲۳۰ واحدی توانست در جایگاه ۵۶۹۶۷۳ واحد قرار گرفته تا در نقطه ۵۷۰ هزار واحد یک مقاومت روانی بسازد، شاخص از ابتدای امروز سردرگم بوده و در ابتدای معاملات رشد اندکی را نیز تجربه کرد، بعد از یک ساعت از آغاز معاملات شاخص به صورت ریزشی درآمده و توانست ۴۷۴۴ واحد ریزش کند، اما از ابتدای معاملات نیز شاخص کل هم وزن میلی به ریزش نداشته و در بیشترین ریزش شاخص کل تنها مقدار کمی ریزش را از خود نشان داده و در یک ساعت و نیم از ابتدای معاملات به ریزش ۰.۰۵ درصدی بسنده کرده و سپس توانست در انتهای معاملات به رشد  نیم درصدی نیز برسد. ارزش معاملات خرد امروز به رقم ۸۶۴۱ میلیارد تومان رسید و برای یک روز منفی بسیار خوب ارزیابی می شود، منفی امروز بازار بیش از آنکه نگران کننده باشد، به موقع و امیدوار کننده بود.

گام به گام با گروه های بورسی

وضعیت گروه دارویی در معاملات امروز مناسب نبود و بسیاری از اعضای این گروه در وضعیت اصلاح قیمتی قرار گرفتند، این گروه بعد از مهمانی ناخوانده کرونا بر سر سفره ایرانیان بسیار پرتقاضا و پرسرعت به رشد خود ادامه می داد که امروز این رشد متوقف شد، البته احتمال کم بودن اصلاح قیمتی در گروه دارویی و رشد دوباره آن وجود دارد، نفتی ها مانند دو هفته متوالی خود با توجه به وضعیت نفت جهانی همچنان منفی هستند، صعود نفت برنت به محدوده بالای ۳۰ دلار توانسته بود قیمت این گروه را در ابتدای هفته بالا ببرد اما ریزشی شدن نفت در بازار صبح امروز تاثیر منفی دوباره را بر این گروه مداوم کرد.

زراعتی ها به صورت پنجاه پنجاه به معاملات امروز ادامه داده و برخی از این گروه در وضعیت اصلاح و برخی دیگر نیز در محدوده پیشرفت قیمتی قرار داشتند، کانه های فلزی و فلزات اساسی نیز حال و روز خوبی نداشته و بیشتر در وضعیت اصلاح قیمتی قرار گرفته اند.

گروه قند و شکر یکی از گروه هایی است که در این ایام همیشه مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد، در ایام نزدیک ماه مبارک رمضان سفارش فروش و تقاضا در این محصولات بالا رفته و قندی ها یکی از گروه های پربازده امروز بورس بودند و تنها دو نماد از این گروه که ۱۲ عضو دارد منفی بودند و هفت نماد از این گروه در وضعیت صف خرید قرار داشتند.

خودرویی ها نیز امروز پرقدرت ظاهر شده و یکی از ۱۰ گروه برتر صنعتی امروز خود را رقم زدند، ۱۷ نماد در این گروه در محدوده صف خرید قرار داشتند که یک روز استثنایی برای این گروه است، خانه نشینی مردم و دورکاری بسیاری از مشاغل بازار گروه عرضه آب، گاز و برق را نیز داغ کرده و این گروه امروز در محدوده پرتقاضا و صف خرید قرار داشتند، نماد بجهرم به انتظار سرمایه گذاران خود پایان داده و استارت خوبی برای اصلاح را آغاز کرد. دستکاری برخی از حقوقی ها در معاملات این نماد به شدت حاشیه ساز شده  و سازمان بورس نیز اقدامی برای کنترل آن انجام نداده بود.

سایر محصولات کانی غیرفلزی نیز امروز روز خوبی داشتند کسرا سردمدار رشد در این گروه بود، سیمانی ها نیز یکی از بهترین روز خود را سپری کرده به طوری که سمازن یکی از سه صف سنگین خرید امروز لقب گرفت، شرکت های فراکاب همچون چند ماه گذشته امروز بسیار رشد کرده و سرمایه گذاران این گروه باید مراقب اصلاح قیمتی نمادهای آن باشند.

کد خبر: ۱۲٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha