۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ فردا در صحن مجلس

بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ فردا در صحن مجلس

مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه این هفته جلسه علنی خواهد داشت و قرار است کلیات بودجه سال ۱۴۰۱ در جلسه علنی فردا به بررسی و در نهایت رأی نمایندگان گذاشته شود.

به گزارش بازار، کلیات لایحه بودجه سه شنبه گذشته در کمیسیون تلفیق با ۲۱ رأی موافق و ۱۹ رأی مخالف به تصویب رسید و گزارش آن برای طرح در صحن علنی به هیأت رئیسه داده شد.

در صورت تصویب کلیات، جزئیات لایحه بودجه به صورت بررسی بندهای درآمدی و هزینه‌ای در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

در زمان بررسی کلیات ابتدا کمیسیون تلفیق گزارش خود را ارائه خواهد داد سپس کمیسیون برنامه و بودجه ۱۰ دقیقه فرصت برای ارائه گزارش خود در خصوص لایحه بودجه دارد و در ادامه ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف به ارائه نظرات خود خواهند پرداخت.

همچنین نماینده دولت نیز در این جلسه فرصت دفاع از لایحه را خواهد داشت.

طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان، طرح دو فوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی، طرح جهش تولید دانش بنیان، طرح ساماندهی صنعت خودرو و طرح اصلاح تبصره‌ای از قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستور جلسات علنی این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

همچنین قرار است روز سه شنبه وزیر بهداشت با حضور در صحن علنی مجلس به سوال آقای پزشکیان نماینده تبریز پاسخ دهد.

برخی تحقیق و تفحص‌ها نیز در دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در این هفته قرار دارد.

تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و نیز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها، عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از جمله این تحقیق و تفحص هاست.
همچنین قرار است کمیسیون اصل ۹۰ گزارشی در خصوص نحوه اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی ایران در صحن علنی مجلس قرائت کند.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha