۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
ثبات قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی ها/ دلار آزاد همچنان ۱۶ هزار ۴۰۰

ثبات قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی ها/ دلار آزاد همچنان ۱۶ هزار ۴۰۰

قیمت انواع ارز در بازار به نسبت ۲ روز گذشته تغییر آنچنانی نکرده است، نرخ دلار امروز در بازار آزاد همان ۱۶ هزار ۴۰۰ تومان و قیمت این کالا در صرافی بانک ها نیز ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش "بازار" فاصله قیمت دلار بازار آزاد با دلار صرافی بانک ها ۶۰۰ تومان است این در حالی است که صرافی بانک ها برای نوسان گیری و جلوگیری از افزایش قیمت دلار روز شنبه قیمت دلار را به نسبت بهای آن در ۲۸ اسفند سال گذشته (آخرین روز معاملات ارز در صرافی ها) ۹۰۰ تومان گران کرد چرا که قیمت ارز در بازار آزاد به بیش از ۱۶ هزار تومان رسیده بود.

این افزایش قیمت که در روزهای کرونایی رخ داده است بی شک واقعی نیست اما چنانچه بانک مرکزی در این بازار مداخله نکند احتمال افزایش قیمت ها در بازار ارز وجود دارد زیرا این روزها واسطه ها و دلالان سکان قیمت گذاری ارز را در دست گرفته اند.

دلار بدون تغییر قیمت

امروز در بازار آزاد قیمت دلار ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومان، یورو ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۵۸۰ تومان  تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها نیز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان است.

هرگرم طلا ۶۵۵ هزار تومان

در بازار آزاد نیز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۵۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان است.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۵۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۷۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۶۲۹ دلار معامله می‌شود.

چرا طلا گران شد؟

به گزارش بازار، افزایش قیمت طلا طی حدود یک ماه اخیر به دلیل گسترده شدن شیوع کرونا در کشورهای جهان بوده است چرا که کرونا باعث سقوط بازار های سرمایه جهان و کاهش میزان تجارت های بین المللی شده است. در چنین شرایطی مردم به خصوص سرمایه گذاران برای حفظ سرمایه های خود روبه خرید طلا آوردند هر چند مدتهاست انس جهانی نیز مسیر افزایشی را در پی گرفته است.

با افزایش قیمت اونس جهانی، قیمت طلا در بازار داخلی چون تابع چنین نرخی است، بهای آن در بازار گران و گرانتر شده است و باعث افزایش قیمت سکه نیز شده است تا جایی که قیمت هر سکه تمام بهار آزادی اکنون 6 میلیون 515 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 655 هزار تومان شده است.

کد خبر: ۱۲٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha