۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۳
روند حمایتی از مردم در بودجه در صورت حذف احتمالی ارز ترجیحی دیده شده است
عضو هیات رئیسه مجلس:

روند حمایتی از مردم در بودجه در صورت حذف احتمالی ارز ترجیحی دیده شده است

عضو هیات رئیسه مجلس پیشنهادات قیمت نفت در لایحه را متناسب با صادرات فعلی نفت کشور عنوان و بیان کرد: وضعیت صادرات و قیمت پیشنهاد شده پایدار و رو به بهبود است.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه در روز سه شنبه گفت: البته رای آوردن کلیات لایحه بودجه خیلی میلی متری بود به طوری که ۲۱ نفر رای مثبت به کلیات دادند و ۱۹ نفر هم رای منفی دادند.

وی درباره روند بررسی لایحه بودجه اظهار کرد: برابر آئین نامه اصلاح شده، بعد از بررسی و تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق، گزارش این کمیسیون درباره کلیات در نخستین جلسه علنی مجلس در روز یکشنبه هفته آینده ارائه و به رای گذاشته می‌شود. اگر رئیس جمهور هم حضور داشته باشد، طبیعتا از بودجه دفاع خواهند کرد.

وی افزود: سپس پنج نفر از مخالفین و پنج نفر از موافقین که هر کدام ۱۰ دقیقه فرصت دارند که نطق خود را ارائه کنند. همچنین نماینده دولت که از سازمان برنامه و بودجه خواهد بود از بودجه دفاع خواهد کرد و در نهایت گزارش کلیات بودجه کمیسیون تلفیق رای گیری می‌شود. اگر کلیات رای بیاورد، برای بررسی جزئیات به کمیسیون تلفیق باز خواهد گشت و اگر هم کلیات رای نیاورد به دولت ابلاغ می‌شود که دولت موظف به اصلاح لایحه ظرف دو هفته خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه پیشنهادات قیمت نفت در لایحه را متناسب با صادرات فعلی نفت کشور عنوان و بیان کرد: وضعیت صادرات و قیمت پیشنهاد شده پایدار و رو به بهبود است.

حاجی دلیگانی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو در عین حال با تصریح بر این موضوع که نباید به میزان صادرات بیشتر افتخار کنیم و یا خوشحال باشیم، اظهار کرد: باید سعی کنیم فرآورده‌های نفتی را صادر کنیم. قیمت بنزین ترکیه در همسایگی ایران سه دلار است و با توجه به بستر قانونی که مجلس برای دولت در خصوص احداث پالایشگاه ایجاد کرده است می‌توانیم بنزین و فرآورده صادر کنیم.

وی اشاره کرد: به دنبال این بودیم که ارتباط مالی یکی از شرکت‌های اصلی دولت که شرکت ملی نفت است را با دولت شفاف کنیم که این مهم می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند. آنچه اهمیت دارد توجه به روند حمایتی از مردم در بودجه است و اقدامات جبرانی در صورت حذف ارز ترجیحی را لحاظ کنیم. در حقیقت با حمایت از مردم می‌توان قیمت ارز را شناور و تک نرخی قرار دهیم زیرا قیمت چند نرخی ارز به نفع کشور و عموم مردم نخواهد بود.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha