۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
سیاست خارجی در اختیار اقتصاد کشور باشد| دولت از ظرفیت ارزآوری بازار سوریه استفاده کند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

سیاست خارجی در اختیار اقتصاد کشور باشد| دولت از ظرفیت ارزآوری بازار سوریه استفاده کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعتقاد دارد دولت باید برای افرادی که می خواهند در بازار سوریه حضور یابد، خدمات ارائه دهد که نتیجه آن ارزآوری برای کشور می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در رابطه با علل حضور کمرنگ کشورمان در بازسازی سوریه و مشارکت اقتصادی در این عرصه، گفت: همگان اعتقاد دارند دیپلماسی میدان می تواند به دیپلماسی اقتصادی کمک کند.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع توان نظامی و بنیه دفاعی کشورمان سبب صیانت از مردم دیگر کشورها شده و در نتیجه مقبولیت و سرمایه اجتماعی نیز حاصل می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ای برای حضور در بازارهای خارجی وجود ندارد، ادامه داد: متاسفانه حوزه اقتصادی کشورمان از سوی دولت خصوصا وزارت صمت و اتاق بازرگانی نتوانسته از ظرفیت های اقتصادی و تجاری که ایجاد شده بهره خوبی ببرد؛ به عنوان مثال کشورمان نتوانست از موقعیت های اقتصادی که در افغانستان و سوریه ایجاد شد، بهره ببرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وجود شرکت خدمات بازرگانی در کشورمان می تواند تسهیل گر فعالیت مجموعه های اقتصادی در عرصه های بین المللی مانند سوریه باشد، افزود: در واقع دولت باید برای افرادی که می خواهند در بازار سوریه حضور یابد، خدمات ارائه دهد که نتیجه آن ارزآوری برای کشور می شود.

زنگنه اعتقاد دارد در دنیا همواره سیاست خارجی در اختیار اقتصاد قرار دارد زیرا منافع ملی از این طریق حاصل می شود.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین وجود متولی های متعدد در سوریه نیز یکی دیگر از مشکلات است، به عنوان مثال طرف های سوری کهدمی خواهند در حوزه انرژی، فناوری و ارتباطات، نظام بانکی و غیره با کشورمان همکاری مشترک انجام دهند باید به راحتی بتوانند با بخش های مربوطه ارتباط برقرار کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشورمان در دولت قبل نقش و هویت اقتصادی برای خود درنظر نگرفت، خاطرنشان کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد سفارتخانه هایمان در جنگ اقتصادی باید به مراکز بازاریابی تبدیل شود تا کالاها و خدمات ایرانی صادر شوند.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha