۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۶
قیمت روز افزون برنج دست دلالان است
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران:

قیمت روز افزون برنج دست دلالان است

جعفریان امیری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: قیمت برنج روزانه افزایش می یابد که دست کشاورز و کارخانه دار نیست، بلکه دست افراد و شرکت‌های خاصی است.

به گزارش بازار، سیدتقی جعفریان امیری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: در خرداد ماه به دست اندرکاران اعلام شد که ممنوعیت بازار اثر بدی دارد، چرا که امسال کسری برنج بالای ۴۰ درصد بود و ورود برنج خارجی بازار را متعادل می کرد اما متاسفانه با هشدارهایی که داده شده، توجه نکردند.

وی با بیان اینکه قیمت برنج در دست دلالان است افزود: برنج طارم در ابتدای محصول ۳۰ هزار تومان بود اما الان به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه مردم در حال حاضر با نرخ ارز همراه هستند اضافه کرد: شکار امسال دلالان، برنج بوده و آن را دپو کرده اند و دست کشاورزان نیست که سود ببرند.

جعفریان امیری در رادیو گفت و گو با بیان اینکه برنج ها خرید تضمینی ندارد خاطرنشان کرد: دلالان کسانی اند که پول های سرگردان دارند و صاحب رانت هستند؛ در حال حاضر بازار بسیار بدی داریم و روز به روز سفره مردم کوچک می شود و قیمت برنج روزانه افزایش می یابد که دست کشاورز و کارخانه دار نیست بلکه دست افراد و شرکت های خاصی است.

وی یادآور شد: صاحبان برند خاص برنج را از کشاورز تهیه می کنند و با نام ها و قیمت های مختلف آن را دپو و عرضه می کنند و نام و نشانی از آنها نیست.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha