۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
 مقصران اجرایی نشدن قانون «مالیات بر خانه‌های خالی»
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

مقصران اجرایی نشدن قانون «مالیات بر خانه‌های خالی»

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر هر دو دستگاه وزارت راه و سازمان امور مالیاتی درمورد قانون «اخذ مالیات از خانه‌های خالی» وظیفه اصلی خود را انجام نمی‌دهند و تقصیر را به گردن هم می‌اندازند.

به گزارش بازار، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامیدرمورد تفاوت قانون مالیات بر خانه‌های خالی مصوب مجلس یازدهم با قانون مصوب سال ۱۳۹۴ گفت: با وجود اینکه مدت مدیدی از تصویب این قانون گذشته اما اجرایی نشد و مجلس یازدهم هم به همین خاطر ورود کرد.

وی افزود: مجلس یازدهم برای مدیریت بخشی از وضعیت بازار مسکن، به قانون مالیات بر خانه‌های خالی ورود کرد و اصلاحاتی را به وجود آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه این قانون بر مبنای خوداظهاری مالکان اصلاح گردید و ضوابط اعمال مالیات هم دقیق‌تر و واقعی‌تر شد و به دولت نیز ابلاغ گردید گفت: همه افراد باید اطلاعات خود را وارد سامانه کنند تا خانه‌های خالی شناسایی شوند.

شاکری گفت: با اجرای این قانون هم بازار مسکن روان‌تر می‌شود و هم اینکه بخشی از ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی وارد چرخه اجاره و یا فروش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین مانع بر سر راه اجرایی شدن قانون «اخذ مالیات از خانه‌های خالی» چیست گفت: طبق این قانون، دو دستگاه اجرایی باید اقداماتی را انجام دهند؛ نخست وزارت راه و شهرسازی است که باید اطلاعات خانه‌های خالی را فراهم و پالایش کند و لیست خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهد و دوم هم سازمان امور مالیاتی است که باید طبق قانون به مالکان این خانه‌ها مالیاتشان را اعلام و ابلاغ کند.

شاکری ادامه داد: در حال حاضر هر دو دستگاه وظیفه اصلی خود را انجام نمی‌دهند، متاسفانه هر کدام از این دستگاه‌ها تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند و اعمال قانون هم نمی‌شوند.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جانباز جنگ IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      9 1
      دست خود دولت و این وزارت خانه ها در کار هست تا فرصتی باشد تا بانک ها و مسئولین فکری برای خانه های خالی خود بکنند و با قیمت بالا به فروش برسانند بعد این مالیات برای مردم عادی اجرا شود . والسلام
    • مردم. IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      9 1
      برای اینکه همه آنهایی که مخالف اجرای قانون مالیات بر خانه ای خالی هستن یا خودشان قانون گذارن ویا مجری قانون هستند ویا با هردو شریک هستندودستشون توی یه کاسه است
    • LU ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      6 4
      همیشه همینه خودتو ناراحت نکن ، هر بچه ی می دونه این قانون برای اجرا تصویب نشده ، برای توهین به شعور مردم تصویب شده ، آخه چاقو دسته خودشو میبره