۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
چرا شاخص دلار آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یافت؟

چرا شاخص دلار آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یافت؟

با گسترش جریانات ریسک گریزی در بازارهای ارز در پی پیشرفت جهش‌ امیکرون و فراوانی بالای مبتلایان در بسیاری از کشورها به‌ ویژه در داخل ایالات متحده، تقاضا برای دلار کاهش می یابد.

به گزارش بازار، ایندکس دلار در جریان معاملات روز گذشته به رغم آمار مثبت اشتغال در بخش خصوصی آمریکا که‌ فاند حمایتی از دلار محسوب می شود کاهش محسوسی را ثبت کرد. در اینجا تحولات ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان گونه جدید Omicron عامل اصلی افت دلار آمریکا است.

آمریکا اعلام کرد که بیش از یک میلیون مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را تا روز دوشنبه ثبت کرده است. این موضوع نگرانی در مورد قرنطینه مجدد را افزایش داده و ممکن است برنامه های فدرال رزرو ایالات متحده را برای تشدید سریع سیاست های پولی به تاخیر بیندازد.

با گسترش جریانات ریسک گریزی در بازارهای ارز در پی پیشرفت جهش‌ Omicron و فراوانی بالای مبتلایان در بسیاری از کشورها به‌ ویژه در داخل ایالات متحده، تقاضا برای دلار کاهش می یابد و این به نوبه خود از تقاضا برای پناهگاه‌های امن به‌ ویژه طلا و ین ژاپن حمایت می‌کند.

با این حال داده های اشتغال بخش خصوصی مانع از سقوط شدید دلار آمریکا می شود. آمار اشتغال در بخش غیرکشاورزی امریکا ۸۰۷ هزار شغل ثبت شد که دو برابر پیش بینی ها بوده است.

چرا شاخص دلار آمریکا به میزان قابل توجهی کاهش یافت؟

کد خبر: ۱۲۷٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha