۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
بیش از یک میلیون و ۹۰۹ هزار واحدمسکونی مقاوم سازی شد
عملکرد بنیاد مسکن در طرح مقاوم سازی و نهضت ملی مسکن؛

بیش از یک میلیون و ۹۰۹ هزار واحدمسکونی مقاوم سازی شد

عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی و شهری و اجرای نهضت ملی مسکن اعلام شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهادی عمومی از ابتدای انقلاب، احداث مسکن با ارایه تسهیلات ارزان قیمت برای اقشار کم‌درآمدی را در دستور کار قرار داد. اجرای طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی که سالانه ۲۰۰ هزار واحد را در برنامه بنیاد قرار داده است از سال ۱۳۸۴، بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله در روستاها و شهرهای کوچک و اجرای طرح‌های مسکن حمایتی همچون طرح مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن و همچنین طرح نهضت ملی مسکن بخشی از کارکردهای بنیاد مسکن در طی سالیان گذشته تاکنون بوده است.

بر اساس تصمیمی که در دولت سیزدهم گرفته شده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت یافته است تا علاوه بر اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی که سالانه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار داده است در احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در چهارسال دولت سیزدهم اقدام کند.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این خصوص گفته است: از یک میلیون واحد مسکونی که در برنامه احداث سالانه دولت قرار دارد، ۴۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن راهبری و احداث خواهد شد. در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مقرر شد تا در مناطقی که نیاز به کمک بنیاد مسکن بود، بنیاد با هماهنگی وزارت راه وشهرسازی اقدام به ساخت‌وساز کند.

اتمام بیش از ۱۱۰ هزار واحد بهسازی شده در سال جاری
در گزارشی اختصاصی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملکرد طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را در سال جاری تا ۱۲ دی ماه اعلام کرده است. بنا بر اعلام آن بنیاد، تعداد قراردادهای منعقدشده در سال جاری ۹۲ هزار و ۵۸۳، اجرای فوندانسیون ۹۰ هزار و ۷۵۱ واحد، دیوارچینی و پوشش سقف ۸۸ هزار و ۲۳۶ واحد، واحدهای اختتام یافته ۱۱۰ هزار و ۳۵ واحد و اعتبار جذب شده تاکنون برای اجرای طرح در سال جاری ۴۳ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان است.

همچنین عملکرد بنیاد مسکن در اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی از سال ۱۳۸۴ (ابتدای اجرای طرح) تا ۱۲ دی امسال بدین شرح است: سهیمه اختصاصی ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۴۵ واحد، سهمیه ابلاغی ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۵۳۲ واحد، تعداد عقد قرارداد ۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۱۲ واحد، اجرای فوندانسیون یک میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۸۴ واحد، واحدهای اختتام یافته یک میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۸۰ است. همچنین اعتبار تخصیص یافته به این طرح از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲۸۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال است.

اجرای ۳۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در روستاها و شهرها
برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بنیاد مسکن به عنوان یکی از کارگزاران اجرای این طرح، عهده دار مسئولیت احداث این واحدها در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شده است. در این بخش نیز تازه‌ترین آمار ارایه شده توسط حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن حاکی از آن است که اراضی ۵۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی تعیین شده که به پروژه‌ها متصل شده‌اند. به گفته وی تاکنون ۳۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن وارد مرحله اجرای فوندانسیون شده است.

بنا بر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۸ هزار واحد از اراضی تعیین تکلیف شده ۵۰ هزار واحدی در مرحله صدور پروانه، تغییر کاربری، تفکیک اراضی و الحاق به بافت هستند.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha