۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
 تامین امنیت غذایی کشور بر دوش گلستان است
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی؛

تامین امنیت غذایی کشور بر دوش گلستان است

گرگان- منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی طرح امنیت غذایی و حمایت از کشاورزی را مفید ارزیابی کرد و گفت: گلستان نقش اول تامین امنیت غذایی کشوررا ایفا می‌کند.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که کشور با اجرای طرح امنیت غذایی می‌تواند روی پای خودش بایستد، اظهار کرد: امروزه نداشتن امنیت غذایی یک تهدید جدی به شمار می رود و گلستان نقش اول را در تامین امنیت غذایی کشور ایفا می‌کند از این جهت مسئولیت ما ملی است.

وی ضمن یادآوری این مطلب که استان‌های شمالی در امنیت غذایی کشور نقش جدی ایفا می‌کنند، افزود: اما نقش گلستان در بین سایراستان‌های کشور، جدی‌تر است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان با اظهار خرسندی از اجرای طرح آبیاری نوین و زهکشی اراضی کشاورزی، اضافه کرد: دغدغه مسئولان استان کم آبی و خشکسالی این منطقه است که با اجرای طرح آبیاری نوین و زهکشی مزراع، جدای از افزایش میزان تولید، صرفه جویی در بخش کشاورزی انجام می‌شود.

منتظری از نبود سرمایه‌گذاری تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه پیشه اغلب گلستانی‌ها کشاورزی است و در حال حاضر محصولات به صورت خام به فروش می‌رسد، لذا ایجاد صنایع تبدیلی کمک شایانی به توسعه اقتصاد استان می‌کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان از پیگیری نمایندگان برای ورود سرمایه گذار به این حوزه خبر داد و اضافه کرد: تلاشمان بر این است تا هرچه سریعتر این صنعت در استان رونق بگیرد.

وی شیرین‌سازی آب دریا، احداث سد میرداماد و شیرین‌سازی آب‌های لب شور غرب استان را از برنامه‌های گلستان برای رفع مشکل کم آبی این منطقه به خصوص شهرستان گرگان دانست و اضافه کرد: احداث سد و شیرین‌سازی آب دریا و آب های لب شور دو راهکاری است که مکمل یکدیگرند و در صورت پیگیری هر دوی این مولفه‌ها، مشکل آب استان مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اخذ مجوز منطقه آزاد اینچه برون را از آرزوهای مردم استان دانست و گفت: مراحل اولیه کار یعنی مطالعات طرح در حال انجام است ضمن اینکه مدیر پروژه هم انتخاب شده است.

به گفته وی، به زودی با همکاری وزیراقتصاد مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون انتخاب خواهد شد همچنین هوشمندسازی زیرساخت‌های منطقه آزاد از دیگر اقداماتی است که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha