۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
اجرای ضعیف قانون جهش تولید مسکن/ وزارت راه در پیشبرد مسکن سازی تنهاست
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

اجرای ضعیف قانون جهش تولید مسکن/ وزارت راه در پیشبرد مسکن سازی تنهاست

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر زور وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت در پیشبرد ساخت مسکن در کشور نمی رسد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اینکه توازن در عرضه و تقاضا، قیمت مسکن را مناسب خواهد کرد، گفت: ما باید برای کنترل قیمت مسکن به سمت تولید مسکن حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وقتی تولید مسکن افزایش پیدا کند، اقتصاد کشور پویا خواهد شد و بنگاه های اقتصادی فعال می شوند. همچنین این امر زمینه اشتغال برای جوانان را فراهم خواهد کرد و حتماً از سوی دیگر می تواند افرادی که صاحب خانه نیستند را خانه دار کند، آن هم با قیمت مناسب.

رضایی کوچی بیان داشت: حتماً تولید مسکن در قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار خواهد بود لذا ما باید تولید مسکن را بالا ببریم تا از این طریق قیمت مسکن را کنترل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر با قیمت‌های فعلی در حوزه خرید مسکن، مردم به سختی می توانند خانه دار شوند و خیلی زمان می برد تا خانه‌ای بخرند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشور به راحتی ظرفیت تولید یک میلیون مسکن در طول سال را دارد، اظهار داشت: ما به لحاظ نیروی انسانی، زمین و مصالح ساختمانی و زیرساخت ها تامین هستیم. بنابراین ما ظرفیت ساخت یک میلیون مسکن در طول سال را به راحتی داریم و این مسئله کار سختی نیست و همه ابزارهای آن فراهم است.

وی با اشاره به اجرای طرح تولید مسکن در کشور بیان داشت: این طرح در کشور اجرایی شده است اما روند کار ضعیف است و هماهنگی مسئولین در این بخش باید بیشتر شود لذا وزارت اقتصاد، وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی اجزای اصلی جهش تولید مسکن و ساخت مسکن در کشور هستند و باید هماهنگی بیشتری در این بخش از خود نشان دهند.

رضایی کوچی تأکید کرد: حتماً باید جلسه شورای عالی مسکن به طور ماهیانه و با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی پیشقراول ساخت و ساز مسکن در کشور است، بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر زور وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه‌های اعم از وزارت اقتصاد و وزارت صمت در پیشبرد ساخت مسکن در کشور نمی رسد و این وزارتخانه تنها است.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha