۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
۴ هزار مشترک تهرانی روشنایی نمای ساختمان‌های خود را کاهش دادند
با هدف صرفه جویی در مصرف برق؛

۴ هزار مشترک تهرانی روشنایی نمای ساختمان‌های خود را کاهش دادند

۴ هزار مشترک تهرانی به منظور همراهی در مدیریت مصرف برق، روشنایی تزئینی نمای ساختمان‌های خود را با مشارکت بسیجیان شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ کاهش دادند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، غلامرضا ابوالحسنی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از مشارکت نیروهای بسیجی این شرکت در جلب همکاری مشترکان برق شهر تهران به منظور کاهش مصارف غیرضروری خبر داد و گفت: در راستای مدیریت بهینه مصرف انرژی، حدود ۵۰ گروه از نیروهای بسیجی این شرکت در قالب گشت‌های شبانه با شناسایی ساختمان‌های مسکونی و مجتمع‌های تجاری، به‌ویژه شعب بانکی که دارای روشنایی غیرضروری و تزئینی در نما و محوطه هستند، ضمن رایزنی با مالکان و مدیران تلاش می‌کنند تا با جلب همکاری مشترکان، میزان مصرف برق در این بخش را کاهش داده تا از این طریق ضمن همراهی در پایداری هرچه بیشتر شبکه برق، میزان آلاینده‌های زیست محیطی نیز کاهش یابد.

وی افزود: بسیجیان این شرکت، روزانه بالغ بر ۱۵۰ ساختمان را در سطح مناطق ۲۲ گانه برق شهر تهران، شناسایی کرده و آموزش‌های حضوری در خصوص راهکارهای مدیریت مصرف برق در مشاعات را به مشترکان ارائه می‌دهند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر این که دو گروه ارزیاب به صورت روزانه عملکرد این حوزه را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، یادآور شد: در همین راستا، طرحی تحقیقاتی با هدف سنجش میزان صرفه‌جویی حاصل شده در این بخش و جلب همکاری هرچه بیشتر مشترکان، تهیه و مراحل اجرایی آن در دست اقدام است.

وی با بیان این که با همراهی مردم خوشبختانه در حال حاضر شبکه برق شهر تهران در شرایط مناسبی قرار دارد، از هموطنان تهرانی درخواست کرد با کاهش مصارف غیرضروری به‌ویژه روشنایی‌های مازاد نمای ساختمان‌ها به بهبود شاخص‌های زیست محیطی و پایداری هرچه بیشتر شبکه برق کمک کنند.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha