۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
جریمه ۹۶ میلیارد تومانی ادارات دولتی پرمصرف گاز
سرپرست امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد

جریمه ۹۶ میلیارد تومانی ادارات دولتی پرمصرف گاز

نورموسوی، سرپرست امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از جریمه ۹۶ میلیارد تومانی ادارات دولتی به دلیل صرفه جویی نکردن در مصرف گاز خبر داد.

به گزارش بازار، جلال نور موسوی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اعلام این خبر افزود: جریمه ۵۰ درصدی در قبض گاز آن دسته از ادارات دولتی که سال گذشته مصرف گاز خود را نسبت به میانگین مصرف در سال‌های ۹۶ و ۹۷ حداقل ۱۰ درصد کاهش نداده بودند، اعمال شده است و در مجموع ۹۶ میلیارد تومان در قبوض گاز خود جریمه شدند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور که از ادارات دولتی خواسته شده تا مصرف گاز خود را به نحوی مدیریت کنند که حدنصاب مصرف ۱۰ درصد کمتر از میانگین مصرف آن‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ باشد گفت: با این حال بررسی‌های ما نشان می‌دهد به جز دو استان جنوبی که اتفاقا برنامه خاصی هم برای پایش مصرف در این استان‌ها نداشتیم در هیچ استان دیگری این مصوبه اجرا نشده و تقریبا ادارات در تمامی استان‌ها از اجرای این بخشنامه عدول کرده‌اند.

نورموسوی با بیان اینکه اجرای این بخش‌نامه در سال ۱۴۰۰ کمی متفاوت است و علاوه بر جریمه، مجوز اخطار و قطع گاز واحدهای پرمصرف هم داده شده است گفت: در سال جاری شرکت ملی گاز علاوه بر جریمه ۵۰ درصدی، یک اقدام دیگر نیز انجام داده است و طبق قانون آن دسته از ادارات دولتی که مفاد بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر حفظ دمای استاندارد بین ۱۸-۲۱ درجه، کاهش ۱۰ درصدی مصرف و ... را رعایت نمی‌کنند، برای بار اول اخطار دریافت می‌کنند و در صورت دریافت اخطار دوم، گاز آن‌ها تا موعد اصلاح رفتار مصرفی شان قطع خواهد شد.

وی تاکید کرد: تاکنون ۱۷۶ هزار مورد بازدید از ادارات دولتی انجام شده که ۱۲ هزار مورد به تذکر و ۱۰۸۶ مورد نیز به قطع گاز ادارات دولتی متخلف ختم شده است.

نور موسوی افزود: ماموران شرکت ملی گاز در تمامی ادارات استانی روزانه از بیش از ۴ هزار اداره دولتی بازدید می‌کنند و در صورت عدم رعایت استانداردهای مصرف با این ادارات طبق قانون برخورد می‌شود که بطور میانگین ۳۰۰ تا ۳۵۰ مورد اخطار در روز داده می‌شود و بالای ۲۰ مورد هم روزانه قطع گاز واحدهای پر مصرف ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین دلیل این اخطارها مربوط به خاموش نکردن سیستم گرمایشی یک ساعت قبل از اتمام وقت رسمی اداری بوده است گفت: متاسفانه، چون در اغلب ادارات مسئول مشخصی برای تاسیسات وجود ندارد، رعایت موارد صرفه جویی متولی خاصی ندارد بنابراین موارد به درستی رعایت نمی‌شود.

نورموسوی در پایان افزود: بااین حال شرکت ملی گاز با حمایت مجموعه دولت پای کار آمده است تا از هدررفت مصرف گاز در ادارات دولتی جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha