۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
مقایسه لپ تاپ لنوو Legion با Legion pro

مقایسه لپ تاپ لنوو Legion با Legion pro

در این مقاله قصد داریم تا در مورد تفاوت سری Lenovo Legion و Legion pro و مشخصات آن‌ها صحبت کنیم.

به گزارش بازار، لنوو (lenovo) یک برند معتبر و معروف در زمینه تولید و خرید لپ تاپ است. لپ‌تاپ‌های این برند با کیفیتی مثال زدنی و قیمتی مناسب توانسته اند بخش بزرگی از بازار لپ تاپ را در اختیار خود در آورند.

این لپ‌تاپ‌ها در کنار وزن مناسب و ظاهری زیبا بسیار کاربردی بوده و توانایی انجام امور مختلف را دارند. از طرفی با گسترش صنعت گیمینگ علاقه مندان به بازی به سراغ لپ‌تاپ‌های گیمینگ رفتند و لنوو نیز در کنار سایر برندها به راه اندازی لاین گیمینگ اقدام کرد. لاین گیمینگ این برند بسیار قوی ساخته شده و می‌تواند به راحتی نیازهای هر گیمر را پاسخگو باشد.

این سری از لپ تاپ‌های لنوو همانطور که از نامشان پیداست برای بازی طراحی شده‌اند و قدرت بسیار بالاتری در اجرای نرم‌افزارهای سنگین و حجیم دارند. این سری از محصولات Legion جزو جدیدترین تولیدات برند چینی لنوو به حساب می‌آیند و از سخت افزار بسیار قدرتمندتری برخوردار هستند.

قابلیت‌های ویژه

لپ تاپ گیمینگ لژیون ۵ به دلیل داشتن فضای کافی در پشت، انواع پورت ها را دارا می‌باشد. در سمت چپ دستگاه یک پورت USB Type-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری قرار دارد و این در حالیست که در سمت راست دستگاه، یک پورت USB Type-A و یک دکمه سوئیچ کشیدن وب کم قرار گرفته است.

در پشت لپ تاپ می‌توانید سه پورت اضافی USB Type-A، یک پورت HDMI، یک پورت USB Type-C و یک پورت اترنت RJ۴۵ را مشاهده کنید. متاسفانه لپ تاپ به Mini DisplayPort مجهز نیست، بنابراین امکان اتصال راحت هدست VR وجود ندارد. این لپ تاپ با کاربرد گیمینگ می‌تواند نیازهای یک گیمر را رفع کند. شما می‌توانید با خرید لپ تاپ گیمینگ از فروشگاه اینترنتی کالاوما نیازهای خود را به عنوان یک گیمر حرفه‌ای رفع کنید، خرید لپ تاپ لنوو می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

مقایسه لپ تاپ لنوو Legion با Legion pro

طراحی منحصر به فرد

طراحی این لپ تاپ بی نهایت ساده و در عین حال شکیل و زیباست. ضخامت این لپ تاپ بسیار کم است و همین باعث شده حمل و نقل آن بسیار ساده باشد. در این لپ تاپ از نورهای RGB هم برای زیبایی بیشتر لپ تاپ استفاده شده است.

مشابه لپ تاپ Asus ROG از یک نوار RGB بر روی بدنه‌ی لپ تاپ استفاده شده که می‌توانید رنگ آن را شخصی‌سازی کنید. بر خلاف لپ تاپ ایسوس، در چهار محل خروجی هوا لپ تاپ در کنار فن‌ها هم از نورهای RGB استفاده تا به صورت کامل اطراف لپ تاپ را بتوانید با نورهای رنگی تزیین کنید.

علاوه بر ضخامت کمتر و استفاده از نورهای رنگی، لوگوی پشت قاب لپ تاپ تغییراتی داشته است. لوگو LEGION که بر روی لپ تاپ به‌ چشم می‌خورد، طراحی ساده و متناسب با رنگ قاب پشتی داشته و مانند سری قبلی از این لپ تاپ، طراحی رنگی ندارد.

طراحی بدنه این دو لپ‌تاپ

بدنه‌ی لپ تاپ از جنس پلاستیک بوده اما برای لولای نگه‌دارنده از آلومینیوم استفاده شده تا استحکام آن بیشتر شود. لولای این لپ تاپ طراحی متفاوتی به نسبت به سایر لپ تاپ‌های بازار داشته و می‌توانید به‌وسیله‌ی آن نمایشگر را به صورت کامل به عقب برگردانید و آن را در زاویه ۱۸۰ درجه قرار دهید.

با اینکه بدنه‌ی لپ‌تاپ مقاومت بسیار خوبی دارد، اما استفاده از پلاستیک در ساخت آن باعث شده این لپ تاپ به نسبت رقبای خود، برای مثال لپ تاپ‌های رده بالا ایسوس، حس و حال یک لپ تاپ رده بالا و پرمیوم را به شما منتقل نکند. عمده‌ترین تفاوت سری Lenovo Legion و Legion pro در حافظه آنهاست که در هر لپ تاپ متفاوت است.

در حالی که لنوو از آلومینیوم برای درپوش و پایین کیس استفاده می‌کند، قسمت بالای کیس با صفحه کلید، صفحه نگهدارنده و کف دست از پلاستیک ساخته شده است که به حفظ دمای سطح در محدوده‌های قابل تحمل کمک می‌کند.

مقایسه لپ تاپ لنوو Legion با Legion pro

درب صفحه نمایش به سختی خم می‌شود و صفحه کلید حتی زمانی که فشار بیشتری را اعمال می‌کنیم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. صفحه نمایش را نمی‌توان خیلی دور باز کرد – حداکثر زاویه باز شدن حدود ۱۳۰ درجه است.

برای راحتی بیشتر در هنگام بازی، لنوو برخی از پورت‌های اصلی لپ تاپ مانند ورودی کابل برق را به پشت بدنه‌ منقل کرده تا بر روی لبه‌های کناری، هنگام کار با لپ تاپ، سیمی مشاهده نکنید. با توجه به کمتر شدن ضخامت لپ تاپ، Legion ۷ تنها ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد که حدودا ۲۰۰ گرم از هم‌خانواده قدیمی‌ خودش سبک‌تر است. ابعاد لپ تاپ ۳۶x ۲۵.۵ x ۲ سانتی‌متر است که برای یک لپ تاپ مخصوص بازی با وجود سیستم پردازشی قدرتمند و سیستم خنک‌کننده، ابعاد مناسبی می‌باشد. با توجه به موارد گفته شده قیمت لپ تاپ لنوو بسیار مناسب است.

سخت افزار حرفه‌ای

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی لپ تاپ لژیون ۵ لنوو با سه گزینه پنل ارائه می‌شود که همگی رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل را نمایش می‌دهند. بهترین پنل که بیشترین قیمت را دارد، نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز را نمایش می‌دهد و دارای زمان پاسخگویی ۳ میلی ثانیه است.

Legion ۵i pro برای گیمرهای حرفه‌ای و علاقه مندان به بازی ساخته شده است و به صفحه کلید TrueStrike مجهز است که این لپ تاپ را به عنوانی کاملا ارگونومیک و دقیق برای عناوین مورد علاقه کاربر تبدیل می‌کند.

Legion ۵ Pro اتصالات زیادی را ارائه می‌دهد. قسمت زیادی از اتصالات در پشت قاب قرار دارد. بسته به این که از ماوس یا دست چپ یا راست خود برای کار با لپتاپ استفاده می‌کنید، موقعیت اتصالات در پهلو می‌تواند مانعی کوچک باشد. با این حال، این لپ تاپ کارت خوان SD ارائه نمی‌دهد و به دلیل استفاده از پلت فرم AMD ، Thunderbolt نیز در دسترس نیست.

مقایسه لپ تاپ لنوو Legion با Legion pro

پردازنده‌های پر قدرت

پپردازنده در یک لپ تاپ گیمینگ جزو مهم‌ترین بخش‌هاست و به همین دلیل است که هر دو سری لژیون و لژیون پرو از شرکت اینتل و سری corei ۷ استفاده کرده‌اند. این پردازنده مرکزی که به عنوان هسته اصلی یک لپ تاپ عمل می‌کند می‌تواند در سرعت پردازش لپ تاپ تاثیر به سزایی داشته باشد.

همچنین شما برای لود شدن هیچ یک از بخش‌های سیستم و بازی نیازی به صبر کردن طولانی مدت نخواهید داشت. این بدین معناست که شما با خیال آسوده می‌توانید به سری لژیون فکر کنید.

از طرف دیگر پردازنده گرافیکی قلب تپنده یک لپ تاپ گیمینگ است چون سرعت پردازش گرافیک مهم‌ترین نقش را در بازی افراد دارد به همین دلیل است که لنوو در هر دو سری لژیون و پرو از NVIDIA استفاده کرده که کیفیتی مثال زدنی دارد و می‌تواند به براحتی نیاز کاربران را برطرف کند.

کد خبر: ۱۲۷٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha