۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
افزایش رقم مالیات بودجه از ۴۵۴ هزار میلیارد تومان به ۶۶۴ هزار میلیارد تومان
رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس اعلام کرد

افزایش رقم مالیات بودجه از ۴۵۴ هزار میلیارد تومان به ۶۶۴ هزار میلیارد تومان

حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس بیان کرد: رقم مالیات‌ها در لایحه بودجه از ۴۵۴ هزار میلیارد تومان به ۶۶۴ هزار میلیارد تومان افزایش داده شده است.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاج بابایی رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس از توجه بیشتر دولت در لایحه سال ۱۴۰۱ به موضوع مالیات به‌عنوان یک منبع پایدار گفت و بیان کرد: رقم مالیات‌ها در لایحه بودجه از ۴۵۴ هزار میلیارد تومان به ۶۶۴ هزار میلیارد تومان افزایش داده است. این افزایش لاجرم به معنای افزایش مالیات دهندگان نیست بلکه دولت یکسری مؤلفه‌ها را لحاظ کرده است و بر اساس آنها، درآمدهای مالیات را افزایش داده است.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: قرار است در سال آینده دو میلیون واحد مسکونی توسط دولت ساخته شود و رونقی که از این ناحیه به وجود می‌آید باعث افزایش درآمدهای مالیاتی می‌شود. دولت همچنین پایه‌های مالیاتی را افزایش داده است، مالیات بر ارزش افزوده را از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش داده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان این موضوع که تورم نیز در افزایش درآمدهای مالیاتی مؤثر است، اظهار کرد: آنچه درباره مالیات‌ها در بودجه مطرح شده است، نظر دولت است و مجلس شورای اسلامی هنوز آن را بررسی نکرده است.

وی افزود: نمایندگان در کمیسیون تلفیق در حال بررسی منابع دولت هستند. در حال حاضر اعضا در حال بحث‌وبررسی کلیات هستند و بعد از تصویب کلیات در صحن، وارد جزئیات می‌شویم که یکی از جزئیات اصلی موضوع درآمدهای مالیاتی است.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha