۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵
توجه جدی به شرکت ملی پتروشیمی در بودجه ۱۴۰۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بازار خبر داد:

توجه جدی به شرکت ملی پتروشیمی در بودجه ۱۴۰۱

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: می‌کوشیم در بودجه سال ۱۴۰۱ مقداری به شرکت ملی پتروشیمی بها دهیم تا اجازه توسعه به این بخش با در نظر گرفتن بخش خصوصی، داده شود.

علی جدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به حمایت از صنایع پتروشیمی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: ما برای تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی باید مقداری در این بخش سرمایه گذاری کنیم.

عضو کمیته پتروشیمی، کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم ارزش افزوده زیادتری در این بخش داشته باشیم باید صنایع پایین دست پتروشیمی‌ها را تقویت کنیم و روی آن‌ها کار کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از مواد در صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ها وارداتی است و به دنبال این هستیم که این بخش مقداری در بودجه سال ۱۴۰۱ تقویت شود.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال شرکت ملی پتروشیمی یک شرکت توسعه‌ای است و پیش‌تر به این شرکت بهایی داده نمی‌شد لذا می‌کوشیم در بودجه سال ۱۴۰۱ مقداری به این شرکت بها دهیم تا اجازه توسعه به این بخش با در نظر گرفتن بخش خصوصی، داده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین دولت در رابطه با خوراک پتروشیمی‌ها و ارائه گاز به صنایع پتروشیمی تصمیماتی را در بودجه سال ۱۴۰۱ مدنظر قرار داده که ما در کمیسیون به دنبال تعدیل آن هستیم تا به یکباره قیمت گاز برای صنایع پتروشیمی افزایش پیدا نکند.

جدی تاکید کرد: دولت مقداری کسب منابع مالی خود از این بخش را افزایش داده است و ما به دنبال این هستیم که این موضوع را در زمان بررسی بودجه در مجلس تعدیل کنیم و اگر هم قرار است منابعی از این بخش تامین شود دولت باید منابع حاصله را در صنایع مرتبط با پتروشیمی سرمایه‌گذاری کند، نه اینکه این منابع صرف امور هزینه‌ای و جاری کشور شود.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha