۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
تخصیص بنزین به کد ملی پیشنهاد دولت در لایحه ۱۴۰۱ است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تخصیص بنزین به کد ملی پیشنهاد دولت در لایحه ۱۴۰۱ است

اردبیل- نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص سهمیه بنزین به شماره ملی افراد مختلف جامعه پیشنهاد دولت و تاکید و پیگیری آنها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است.

میرغنی نظری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هیچ صحبتی در مورد افزایش قیمت بنزین در لایحه سال آینده نشده و دولت نیز پیشنهادی در این زمینه ارائه نکرده است.

وی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده که در کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال بررسی است، تلاش بر این است تا جلوی نابسامانی های اقتصادی گرفته شده و شرایط مناسب معیشتی برای مردم فراهم آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تکذیب مباحث مطرح شده در مورد حذف ارز ترجیحی نیز گفت: هنوز مجلس در ابعاد مختلف در کمیسیون‌های تخصصی این موضوع را در حال چکش‌کاری دارد که قطعا برای کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم حذف ارز ترجیحی مد نظر مجلس نیست.

نظری افزود: در کنار طرح مباحث مختلف اجرای آزمایشی طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی در جزایر کیش و قشم در حال اجراست که در صورت نتایج مثبت با تاکید دولت، مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و شرایط بهره‌مندی همه ایرانیان را از سرمایه بنزین فراهم می آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم تمامی تصمیم‌گیری های مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ منجر به آرامش بیشتر فضای ملتهب بازار شده و کاهش تورم را بر اساس تاکیدات رئیس جمهور تا ۲ ماه آینده شاهد باشیم.

نظری در مورد مخالفت مجلس با پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۲ سال به سن بازنشستگی نیز اضافه کرد: از اول نیز معلوم بود که چنین پیشنهادی در مجلس با استقبال نمایندگان روبه‌رو نخواهد شد و در مورد افزایش حقوق کارکنان در سال آینده نیز احتمال اعمال تغییرات به شکل پلکانی بیش از دوره‌های گذشته مجلس است.

کد خبر: ۱۲۷٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha