۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
 نگهداشت آب در مازندران با مشکل روبرو است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نگهداشت آب در مازندران با مشکل روبرو است

ساری- اصغری، کارشناس حوزه کشاروزی مازندران با اظهار اینکه مازندران با مشکل نگهداشت آب روبرو است، گفت: برداشت‌های بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، استان را به سمت کویرشدن سوق می دهد.

حسن اصغری در گفتگو با خبرنگار بازار تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین را سبب تغییر زمان و مکان بارش ها دانست و گفت: این مسئله موجب شده تا در یک نقطه استان در یک شبانه روز بیش از میانگین دو سال گذشته بارندگی رخ دهد ولی در شرق استان شاهد کاهش چشمگیر بارندگی هستیم.

وی با اظهار اینکه تداوم روند بارندگی ها و تغییر اقلیم به بخش کشاورزی خسارت های زیادی برجای می گذارد، گفت: تداوم شرایط کنونی پیامدهای زیادی بر بخش کشاورزی می گذارد.

وی با بیان اینکه د رحال ارتفاعات فاقد برف است و انگار فقط یک رنگ سفیدی روی قله ها پاشیده شده است، افزود: اگر در ارتفاعات و بالادست به اندازه کافی نداشته باشیم شرایط وخیم خواهد بود.

اصغری نداشتن سد کافی را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: در حال حاضر در برخی مناطق میزان بارندگی ها تا ۵۰ درصد کاهش یافته است و برداشت بی رویه از آب های زیرزمینه مازندران را به سمت کویرشدن سوق می دهد.

این کارشناس حوزه کشاورزی توجه به آبخوان داری و ساخت سد را از جمله ضرورت ها در استان برشمرد و گفت: در حال حاضر با چالش و مشکل نگهداشت آب در استان روبرو هستیم و باید به فکر تقویت زیرساخت های ذخایر منابع آبی باشیمو

کد خبر: ۱۲۷٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha