۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
کاهش ردیف‌های بودجه ۱۴۰۱ با هدف بهبود روند مسئولیت‌پذیری
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس مطرح کرد

کاهش ردیف‌های بودجه ۱۴۰۱ با هدف بهبود روند مسئولیت‌پذیری

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفت: دولت تعداد ردیف‌های بودجه را با هدف بهبود روند مسئولیت‌پذیری در کشور کاهش داده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با اشاره به بررسی بودجه سال آینده در این کمیسیون گفت: دولت در این بودجه تلاش کرده تا نرخ رشد اقتصادی را برای سال آینده به ۸ درصد برساند و از سوی دیگر تورم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد که این موضوع قابل تقدیر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس بیان کرد: دولت تعداد ردیف‌های بودجه را با هدف بهبود روند مسئولیت‌پذیری در کشور کاهش داده است، بدین معنا که اگر پیش از این برای حوزه فرهنگی ۱۰ ردیف وجود داشت، اکنون تبدیل به یک ردیف تحت نظارت نهادی به عنوان متولی اصلی قرار داده شده است تا اگر در موضوعات فرهنگی مشکلی ایجاد شد، مرجع پاسخگو کاملا مشخص باشد.

وی در ادامه ضمن انتقاد از حذف یک سری احکام انضباطی مصوب سال ۱۴۰۰ در لایحه بودجه سال آینده گفت: متاسفانه این احکام در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است و تلاش داریم در تعامل با دولت این موارد را در بودجه سال آینده جبران کنیم.

رضاخواه اظهار کرد: نمایندگان درصدد آن هستند تا برخی احکام بهبود دهنده نحوه حکمرانی از جمله هوشمندسازی را در بودجه لحاظ کنند، یعنی استفاده از ابزارهای روز و هوشمند برای حکمرانی که اکنون ردپای کم رنگی در بودجه دارد تا مدیریت بهتری در کشور اتفاق بیافتد.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha