۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی و رکورد جدید سقوط ارزش لیر
بررسی نخستین روز بازار فارکس در سال ۲۰۲۲؛

افزایش قیمت دلار در بازارهای جهانی و رکورد جدید سقوط ارزش لیر

نخستین روز بازار فارکس در سال ۲۰۲۲ میلادی، کار خود را با افزایش قیمت دلار در برابر سبد ارزهای رقیب و البته ثبت رکورد جدید برای دومینوی سقوط قیمت لیر ترکیه همراه بود.

به گزارش بازار، قیمت دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای اصلی در اولین روز معاملاتی سال جدید، با افزایش بازدهی اوراق قرضه دولتی این کشور و خوشبینی سرمایه گذاران به ادامه سیاست های تقویت کننده ارز رسمی آمریکا در سال ۲۲۲، افزایش یافته و می توان گفت که سال جدید را با قدرت خوبی آغاز کرد.

در حالی که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا ناشی از نوع اومیکرون همچنان بر سفرهای جهانی و خدمات عمومی تأثیر گذاشته، امیدها برای جلوگیری از قرنطینه عمومی در آمریکا و سایر نقاط جهان همچنان بالا است.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تزریق دوز سوم واکسن کرونا فایزر و بایونتک برای کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ سال را مجاز اعلام کرد و زمان تزریق دوز بوستر تمامی واکسن های موجود در این کشور را از ۶ به ۵ ماه کاهش داد.

همچنین ارزش سهام شرکت های آمریکایی نیز در وال استریت نسبتاً بالا بود و البته همچنان از رشدهای قبلی خود عقب نشینی کرده است.

همچنین شاخص دلار ۰.۶۱۵ درصد افزایش یافته و یورو با ۰.۶۳ درصد کاهش به ۱.۱۲۹۶ دلار رسید.

ین ژاپن ۰.۲۱ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافته و به ۱۱۵.۳۰ در ازای هر دلار رسید؛ در حالی که استرلینگ نیز با ثبت آخرین قیمت روزانه خود، با ۰.۶۸ درصد کاهش قیمت در برابر دلار، به رقم ۱.۳۴۳۷ دلار رسید.

ارزش لیر ترکیه در برابر دلار نیز بار دیگر افت کرده با نرخ ۱۳.۰۲ در برابر دلار معامله شد که این رقم پایین ترین ارزش پول ملی ترکیه در برابر دلار محسوب شده و از رکورد قبلی افت قیمت خود در برابر دلار یعنی رقم ۱۳.۹۲ دلار، ۱.۲ درصد بیشتر کاهش یافت.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha