۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
مهندسی معکوس و صادرات یک کالای پزشکی نادر در مازندارن
در جویبار محقق شد؛

مهندسی معکوس و صادرات یک کالای پزشکی نادر در مازندارن

جویبار- تولید ماده اولیه باندهای جدید ارتوپدی و مهندسی معکوس آن در شهرک صنعتی جویبار، مازندران و ایران را از واردکننده به صادرکننده این محصول در جهان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، آیین رونمایی از باندهای جدید ارتوپدی عصر شنبه در شهرک صنعتی جویبار برگزار شد و شیر علی زاده فعال صنعتی و مدیر کارخانه تولیدکننده با اشاره به راه اندازی خط تولید باندهای جدید ارتوپدی اظهار داشت: تاکنون بسیاری از نخ های گچهای پزشکی وارداتی بود و نخ هایی نظیر فایبرگلاس و کاتالیس از دیگر کشورها تامین می شد و با بومی سازی و تولید ماه اولیه جدید باندهای ارتوپدی از واردات جلوگیری شد.

وی با اظهار اینکه با تولید ماده اولیه باندهای اورتوپدی سالانه از خروج هفت تا ۱۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می شود، گفت: با این ماده اولیه و تغییر گچ اروتوپدی،جلوی ارزبری میلیونی گرفته می شود.

وی ادامه داد: تاکنون بخشی از تولیدات به کشورهای افغانستان،عراق، پاکستان و غیره صادر شده است و این نوع کچ می تواند بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فشار را تحمل کند و پزشک نیاز ندارد که گچ را باز کند.

این فعال صنعتی ظرفیت تولید این نوع باندها را سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع ذکر کرد و گفتت: با تولید این باندها ۱۰۰ نیاز هفت شرکت داخلی در کشور تامین شده است.

کد خبر: ۱۲۷٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha