۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
فرمانداران نظارت و کنترل بر بازار را تشدید کنند
استاندار همدان:

فرمانداران نظارت و کنترل بر بازار را تشدید کنند

همدان - استاندار همدان گفت: فرمانداران با توجه با قرار گرفتن در آستانه سال جدید و ماه رمضان نظارت و کنترل خود بر بازار را تشدید کنند.

به گزارش بازار، علیرضا قاسمی فرزاد بابیان اینکه فرمانداران باید کنترل و نظارت جدی بر جوجه‌ریزی و جذب مازاد آن داشته باشند، گفت: با توجه با قرار گرفتن در آستانه سال جدید و ماه رمضان، فرمانداران شهرستان‌های دهگانه، نظارت و کنترل خود بر بازار را تشدید کنند.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات توجه ویژه‌ای در تامین نیروهای انسانی خود در شهرستان‌ها داشته باشد، افزود: برای اثربخشی کنترل و نظارت‌ها، گشت‌های انفرادی موثر نیست بلکه گشت مشترک می‌تواند اساسی و اثرگذار باشد.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام با همکاری همدیگر، میزان سرانه مصرف مرغ استان را برآورد کنند؛ گفت: با توجه به گزارش‌های موجود، مصرف مرغ در استان همدان، روزانه بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ تن است.

وی با بیان اینکه پشتیبانی امور دام استان همدان خرید تضمینیِ مازاد تولید مرغ استان را انجام و در مواقع ضروری به بازار تزریق کند تا هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده آسیب نبیند، گفت: برای ایجاد رقابت، کارخانجاتی که آرد با کیفیت تولید می‌کنند، تشویق شده و سهمیه آرد آن‌ها نیز افزایش یابد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کارخانجاتی که آرد آن‌ها کیفیت ندارد، باید نسبت به تعمیر تاسیسات و تجهیزات خود اقدام کنند، اظهار کرد: شورای آرد و نان در زمینه قیمت حمل و نقل آرد و هزینه آن بررسی‌های لازم را انجام دهد تا در حق نانوایی‌ها اجحافی صورت نگیرد ضمن اینکه قیمت تمام شده حمل و نقل هر گونی آرد در استان، از مبدا تا مقصد قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه ۵۳۰ تن سهمیه برنج خارجی استان است، بر اساس سهمیه‌های مورد نظر در بین شهرستان‌ها توزیع شود گفت: پشتیبانی امور دام و غله نسبت به ذخایر خود مراقبت‌های کامل را داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha