۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
تثبیت قیمت ها دست دلالان را کوتاه می کند
استاندار همدان:

تثبیت قیمت ها دست دلالان را کوتاه می کند

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه وقتی قیمت‌ها متعادل و ثابت شود هم دست دلالان کوتاه می‌شود و هم جلوی گران‌فروشی و طمع افراد سودجو گرفته خواهد شد، گفت: دولت به دنبال هدفمند کردن یارانه‌ها است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان همدان اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در ارز ترجیحی صورت گرفته، در طول چند سال گذشته تغییراتی نیز در قیمت کالاهای اساسی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم هیچ‌گونه برنامه‌ای در راستای افزایش قیمت گندم، آرد و دارو ندارد، افزود: با توجه به سیاست‌هایی که دولت سیزدهم در پیش گرفته، افزایش قیمت در کالاهای گندم، آرد و دارو در سال جاری و سال آینده انجام نخواهد گرفت.

استاندار همدان حذف ارز ترجیحی توسط دولت سیزدهم را در نتیجه سوء مدیریت‌های دولت قبل و مشکلات سامانه عنون کرد و گفت: حذف ارز ترجیحی مشکل خاصی برای مردم به ویژه کشاورزان و دامداران ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این به علت عدم تثبیت قیمت‌ها، نهاده‌های دامی به دست کسانی که جوجه‌ریزی می‌کردند و یا گله‌دار بودند نمی‌رسید، افزود: دولت در تلاش است تا از طریق کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در سطح ملی، با تعدیلی که در قیمت‌ها ایجاد می‌کند تعادل و ثباتی به بازار بدهد و دست دلالان را کوتاه کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه پیش از این با وجود اینکه دولت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی پرداخت می‌کرد؛ اما تولیدکننده رضایت نداشت و گله‌مند بود، اظهار کرد: در کالاهای اساسی چون مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و شیر نیز جهش قیمت رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه وقتی قیمت‌ها متعادل و ثابت شود، هم دست دلالان کوتاه می‌شود و هم جلوی گران‌فروشی و طمع افراد سودجو گرفته خواهد شد، گفت: دولت به دنبال هدفمند کردن یارانه‌هایی است که به صورت غیرمستقیم پرداخت می‌کند و حدود ۶۰ میلیون نفر از یارانه‌های دولتی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha