۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال با شیوه ساخت سنتی محقق نخواهد شد
عضو کمیسیون عمران مجلس:

ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهار سال با شیوه ساخت سنتی محقق نخواهد شد

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین در ساخت و ساز مسکن گفت: برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال با شیوه ساخت سنتی محقق نخواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی، با اشاره به ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین در ساخت و ساز مسکن، گفت: توسعه صنعت ساختمان یکی از مظاهر رشد و توسعه کشورها است. ساختمان از نظر سرمایه ثابت بیشترین سهم انباشته را در هر کشوری داشته و از طرفی بالاترین سهم اشتغال در حوزه صنعت نیز به صنعت ساختمان اختصاص دارد.

وی افزود: هرچقدر در خصوص ارتقا کیفیت ساخت و ساز، تولید مصالح و شیوه‌های نوین طراحی و اجرا ساختمان و کسب دانش فنی در این حوزه مسلط شویم، هم از جهت ارزش افزوده این صنعت و هم از جهت کنترل کیفی به دانش فنی کشور کمک می‌شود، همچنین زمان کمتری برای ساخت و ساز صرف شده که طبعاً هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ساخت واحدهای مسکونی کاهش پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعتی‌سازی ساختمان موجب کاهش زمان رسیدن به توسعه اقتصادی در صنعت ساختمان می‌شود تصریح کرد: پروژه‌های نوین در حال ساخت و ساز یکی از حوزه‌های بسیار مهمی است که باید به سمت و سوی صنعتی سازی حرکت کند. متاسفانه در دانشگاه، مراکز علمی و توسط نهادها و متولیان ساخت و ساز نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی و ... در طول ۴۰ دهه اخیر در زمینه صنعتی سازی ساختمان کم کاری صورت گرفته و فعالین این حوزه امکان ارتقا دانش فنی خود را پیدا نکردند.

حسینی با تاکید بر اینکه علی رغم وجود منابع و امکانات بسیار زیاد در کشور اقبال فعالان حوزه ساخت و ساز به سمت سنتی‌سازی است اضافه کرد: برای صنعتی سازی تولید ساختمان می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها، نیروی انسانی استفاده کنیم کما اینکه اخیرا نیروهای نظامی نظیر صنایع دفاع به فناوری صنعتی سازی ساخت و ساز دست پیدا کرده و در این زمینه گام های بسیار خوبی برداشته اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بخواهیم در حوزه ساخت مسکن سرعت را افزایش دهیم باید برای تمام ارکان کشور اعم از وزارت راه وشهرسازی در حوزه اجرایی و بخش خصوصی فرصت ایجاد شود تا بتوانند در زمینه ساخت و ساز ورود کنند. با توجه به اینکه با کمبود مسکن در کشور مواجه هستم باید هر چه سریع‌تر نسبت به تولید واحدهای مسکونی و عرضه آن در بازار اقدام کنیم. اما با شیوه ساخت سنتی این امر بسیار زمان بر بوده و وعده ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال محقق نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه فناوری صنعتی سازی ساختمان در کشور بوده لذا امیدواریم بخشی از ساخت این واحدها با شیوه‌های نوین انجام شود و دانش فنی آن را نیز با شیوه‌های مختلف از کشورهای توانمند و موفق در این زمینه به کشور وارد کرده و از آنها بهره‌مند شویم.

کد خبر: ۱۲۷٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha