۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷
 اشخاص حقوقی مشمول مالیات بر سود سپرده می‌شوند
طبق قانون بودجه ۱۴۰۱؛

اشخاص حقوقی مشمول مالیات بر سود سپرده می‌شوند

پژوهشگر حوزه مالیات با بیان اینکه طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، اشخاص حقوقی مشمول مالیات بر سود سپرده می شوند گفت: این کار باعث می شود که اشخاص حقوقی انگیزه ای برای حبس کردن سرمایه های خود نداشته باشند.

به گزارش بازار، علی ملک زاده، پژوهشگر حوزه مالیات از اندیشکده اقتصاد مقاومتی گفت: رکود در کشور ما یک موضوع باسابقه و دیرینه است و در حال حاضر دچار رکود تورمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مالیات در بودجه سال آینده نسبت به سال جاری حدود ۶۲ درصد رشد دارد افزود: این عدد در ظاهر خیلی بزرگ است اما طبق اعلام مرکز پژوهش ها اگر این درصد رشد را از تورم کم کنیم چیزی حدود ۱۶ درصد رشد خواهیم داشت.

ملک زاده با بیان اینکه طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، اشخاص حقوقی مشمول مالیات بر سود سپرده می شوند گفت: این کار باعث می شود که اشخاص حقوقی انگیزه ای برای حبس کردن سرمایه های خود نداشته باشند.

پژوهشگر حوزه مالیات از اندیشکده اقتصاد مقاومتی به مهم ترین مکانیزم های مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ اشاره و اظهارکرد: سامانه مودیان، سازوکار مالیات علی الحساب، سوت زنی و همچنین مالیات بر خانه ها و خودروهای لوکس از مهم ترین مکانیزم های جلوگیری از فرار مالیاتی و شفاف کننده مالیات ها و کاهش معافیت ها هستند.

کد خبر: ۱۲۷٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha